۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۴۱۴۱
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

دشمن در فضای مجازی به دنبال مدیریت بر فکر و اندیشه جوانان است

دشمن در فضای مجازی به دنبال مدیریت بر فکر و اندیشه جوانان است
همدان - نماینده ولی فقیه در همدان گفت: بنای دشمن در فضای مجازی، اشغالگری بر فکر و اندیشه جوانان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در دیدار جمعی از دانش آموزان نخبه و برتر استان در عرصه‌های مختلف، با تاکید بر اینکه امروز جوانان و نوجوان برجسته ‌و بی‌نظیری در جمهوری اسلامی وجود دارد که می‌توانند در تعاملات ملی و بین‌المللی تاثیر گذار باشند، اظهار داشت: امیدواریم بسیج دانش آموزی و مجموعه آموزش و پرورش حمایت‌های لازم برای ارتقا مسایل کیفی و کمی دانش آموزان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.  

وی با بیان اینکه باید به نسل جوان اعتماد کنیم، یادآور شد: امروز لازم است تا حرف جوانان و نوجوانان شنیده شود و مسئولان و مدیران گوش شنوای حرف‌های آنها باشند، چرا که اگر به دنبال انجام کار تربیتی هستیم باید به لوازمات آن نیز پایبند باشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هیچ فضیلتی در عالم به اندازه عدالت مهم نیست، خاطر نشان کرد: عدالت دارای یک معنای وسیع است و اهمیت این موضوع تا جایی است که خداوند اساس و بنیان آسمان و زمین را عدالت عنوان کرده‌اند.

وی، عدالت را مسأله اساسی و یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر عنوان کرد و گفت: عدالت یکی از  خلأهای جامعه بشری است و لذا حضرت حجت(عج) نیز برای تحقق عدالت و رفع این خلا ظهور می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه تحقق عدالت کامل، بدون معصوم در جامعه امکان پذیر نیست، گفت: البته باید همه ما تلاشمان را به کار گیریم و تا آنجایی که در توانمان است برای تحقق عدالت در جامعه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه جوانان وارد مجموعه بسیج شده‌اند، به این معنی است که آنها نسبت به تحقق عدالت و داشتن نقش در تحقق این مهم دارای دغدغه هستند.

بسیج دانش آموزی بهترین بستر برای تربیت مدیران خوب و عدالت خواه است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به یکی از مباحث بیان شده توسط علامه جعفری، مطرح کرد: آنقدر که مدیران خوب به جامعه بشری خدمت کرده‌اند، قانون خوب خدمت نکرده و این یعنی آنچه جامعه را می‌سازد، مدیر خوب و عادل است.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه تاکید کرد: امروز در بسیج دانش آموزی بهترین بستر برای تربیت مدیران خوب و عدالت خواه وجود دارد که البته نیازمند همراهی مسئولان برای موفقیت بیشتر در این راه هستیم.

دشمن به دنبال تصرف بر افکار انسان ها است

امام جمعه همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود ۷۴ سال پیش دشمن و یهودیان، فلسطین را اشغال کردند، گفت: تفاوت دشمن دیروز با امروز در این است که امروز دیگر به دنبال اشغال سرزمین نیست، بلکه به دنبال تصرف بر عقیده و فکر انسان‌ها است.

وی ادامه داد: بنای دشمن در فضای مجازی بر اشغالگری است، تا فکر و اندیشه شما را مدیریت کند و حتی اجازه فکر کردن به شما را هم ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه شما باید در این حوزه بسیار فعال باشید، یادآور شد:  نه تنها شما، بلکه باید سعی کنید دوستان خود را جذب کنید و عضو این مجموعه کنید.  

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز بر موضوع سبک زندگی تمرکز کرده است، گفت: شما به عنوان یک جوان بسیجی باید در مقابل دشمن بایستید و اجازه ندهید تا دیگران برای شما فکر کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه جوان بالغ، عاقل و انقلابی رفتارش متأثر از رفتار دیگران نخواهد بود، عنوان کرد: شما برای خودتان دارای جایگاه و شخصیتی بالا هستید و باید سعی کنید هم استقلال و هویت خود را حفظ کنید و هم دوستان خود را در این راه دعوت و ترغیب کنید.

ارسال نظرات