۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۹۴۲۰۹
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

منفعت طلبی اصلاح طلبان در حمایت از مرجعیت

منفعت طلبی اصلاح طلبان در حمایت از مرجعیت
استاد حوزه گفت وقتی اتفاقات با جریان اصلاحات همسو باشد به دفاع از مراجع پرداخته اما اگر مسائل با خط سیاسی آنها سازگار نباشد ساکت بوده یا مبارزه با مرجعیت را کلید می زنند.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حواشی اخیر اهانت به مرجعیت و موج سواری رسانه های اصلاح طلب در این مسأله گفت: ساحت مقدس مرجعیت یکی از پشتوانه های دین اسلام و نظام اسلامی بوده و همواره مورد حمایت امامین انقلاب قرار داشته است، از این رو باید همگان به ویژه نیروهای انقلابی از هرگونه تضعیف و تخریب ساحت مرجعیت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه نباید جریان های سیاسی در دفاع از مرجعیت بیدار و آگاه به گونه گزینشی عمل کنند، تصریح کرد: باید مواضع و سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان مرجعیت بصیر و آگاه نیز مورد دفاع و حمایت تمام جریان های سیاسی قرار گیرد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: برخی افراد زمانی که اتفاقات با جریان سیاسی آنها همسو باشد، علم دفاع از مرجعیت را برپا می کنند، اما آنگاه که این مسائل با خط جریان سیاسی آنها سازگار نبوده، ساکت فتنه بوده یا مبارزه با مرجعیت را کلید می زنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: فراموش نمی کنیم که اکنون جریان های غرب‌گرای داخلی به دفاع از مرجعیت می پردازند، اما در ماجرای فتنه 88 که به اصل ولایت فقیه توهین های متعددی شده نه تنها دفاع نکردند، بلکه با سکوت خود، تأیید گفتاری و رفتاری آتش بیار معرکه دشمنان نظام شدند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران هیچ زمانی بنا بر قهر با دنیا نداشته، اظهار کرد: امامین انقلاب همواره مبارزه در برابر جهانخواران و مبارزه قاطعانه با استکبار جهانی را خواستار بودند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران دنیا را خلاصه در سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه نکرده، گفت: دولت گذشته، هشت سال مسأله مذاکره با غرب را در دستور کار خود قرار داد، اما نتیجه این مذاکرات سبب ایجاد تنگاهای اقتصادی و معیشتی بر مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران سیاست آشتی با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده، افزود: دولت سیزدهم توانست عضو اصلی بزرگترین نهاد اقتصادی دنیا یعنی سازمان شانگهای شود و همکاری مناسبی با این نهاد آغاز کنند، در حالی که دولتمردان گذشته توانایی انجام این کار را نداشتند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه نباید برخی به بزرگان این گونه القا کنند که با دنیا قهر هستیم، بیان کرد: ما ضمن اینکه به چالش کشیدن و توهین به مرجعیت را محکوم می کنیم، اما هیچ زمانی نظام اسلامی ایران با کشورهای مختلف دنیا قهر نبوده و همواره از حیثیت، عزت و اقتدار خود در برابر کشورهای آمریکا و انگلیس دفاع خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زمان زاده - امیرمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
امام معتقد بودند که اسلام اگر خدای نخواسته هر چیز از دستش برود ولی فقهش به طریقۀ موروث از فقهای بزرگ بماند، به راه خود ادامه خواهد داد. ولی اگر همه چیز به دستش آید و خدای نخواسته فقهش به همان طریقۀ سلف صالح از دستش برود، راه حق را نتواند ادامه داد و به تباهی خواهد کشید..
1
0