۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۹۴۲۱۰
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

تبیین جامعیت دین مهم‌ترین رسالت حوزویان است

تبیین جامعیت دین مهم‌ترین رسالت حوزویان است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: تبیین درست جامعیت دین، مقابله صحیح در جنگ روایت‌ها و مبارزه با روایت ناقص و تحریفی از اسلام مهم‌ترین رسالت حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت و مسئولان کشوری و لشکری، اظهار کرد: عظمت واقعه‌ها به‌اندازه عظمت آفریننده آن واقعه است و اگر کسی بخواهد عظمت ۱۷ ربیع و عظمت مولود آن را بفهمد باید عظمت و بزرگی اسلام را درک کند. بزرگی قدر رسول اعظم (ص) به عظمت اسلام است و عظمت امام صادق (ع) به‌اندازه عظمت مذهب انسان‌ساز شیعه است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبیین جامعیت دین مبین اسلام برگرفته از آیات قرآن، افزود: ایشان به زیبایی هرچه‌تمام‌تر ابعاد جامعیت دین را در عرض کمتر از ده دقیقه از قرآن کریم برشمردند؛ به‌گونه‌ای که این فراز از بیانات، فارغ از محتوای فاخر آن، باز هم به‌نوعی کارگاه آموزش تبیین و خطبه و سخنرانی تبلیغی بود که باید با نگاه روش شناسانه در ایراد خطبه تراز به آن نگاه کرد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه ادای حق جامعیت دین، تعبیری زیبا و مسئولیت آفرین است، اضافه کرد: درواقع تبیین درست جامعیت دین، مقابله صحیح در جنگ روایت‌ها و مبارزه با روایت ناقص و تحریفی از اسلام است که می‌کوشد اسلام را دین شخصی و اخروی و یک امر فکری و قلبیِ صِرف معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب با تعبیر ادای حق جامعیت دین یک فراخوان چندلایه‌ای را مطرح کردند، اظهار کرد: لایه اول دعوت همه مسلمانان به فهم جامعیت دین که وظیفه عمومی است و لایه دوم دعوت همه نخبگان و دانشمندان جهان اسلام برای تبیین صحیح اسلام و جامعیت آن است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: لایه سوم فراخوان مردم و نخبگان ایران انقلابی بخصوص مسئولان فرهنگی و افرادی که در زمینه‌هایی منبرهای مهم دارند، است.

وی تصریح کرد: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات به جهت مسئولیت فرهنگی و فرماندهی قرارگاه فرهنگی و هم به خاطر برخورداری از منبرهای مهم و بلکه مهم‌ترین منبرها در این عرصه مسئولیت اول و مهم‌تر را دارند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: بر این اساس تبیین درست جامعیت دین، مقابله صحیح در جنگ روایت‌ها و مبارزه با روایت ناقص و تحریفی از اسلام مهم‌ترین رسالت حوزویان است./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات