۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۹۴۲۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه مطرح کرد؛

به حاشیه رفتن مساجد در دولت روحانی

به حاشیه رفتن مساجد در دولت روحانی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: بدترین صدمات معنوی و فرهنگی در دوران ریاست جمهوری روحانی بر مساجد وارد آمد به طوری که مسجد در این دوران عملاً به حاشیه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز در جمع روحانیون و ائمه جمعه و جماعت کرمانشاه اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مساجد بعد از برگزاری مناسک دینی و عبادی، جذب جوانان و نوجوانان به این مکان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: خوشبختانه بعد از مدتها کار و تحقیق، طرح «امام محله» و «مسجد تراز انقلاب» در مساجد منتخب استان کرمانشاه اجرا خواهد شد که در این طرح امامان جماعت با توانمندسازی امور محله ای که در آن حضور دارد زمینه ارتقای فرهنگی و دینی را افزایش می دهد به طوری که بسیاری از مسایل همانند موضوعات اجتماعی، فرهنگی و... در مساجد و با کمک مردم حل می شود.

حجت الاسلام احمدی در ادامه تأکید کرد: در طرح «مسجد تراز انقلاب» حضور جوانان در مساجد، فعالیت پایگاه‌های بسیج، ارتباط امام جماعت با مردم، فضای مسجد و آراستگی آن نیز ملاک باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان داشت: بنابراین مساجد عملا به عنوان نهادی سازنده و آموزشی و تربیتی در محلات شهر ایفای نقش خواهند کرد و این امر می تواند در برابر تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمن بسیار مثمر ثمر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در طرح «امام محله» روحانی مسجد وظایف بسیار گسترده تری را برعهده دارد، در حل و فصل امور محله همانند مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... ارتباط مستمری با مردم و ساکنان دارد واین طرح می تواند ظرفیت های مردم را به صحنه بیاورد.

حجت الاسلام احمدی گفت: تنوع کارکردی مساجد در محلات می تواند باعث ایجاد تعامل دوسویه بین مردم و مسجد شود و بسیاری از دغدغه های مردم آن محله در مسجد برطرف می شود که این یک تحول بزرگ محسوب می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امام خمینی(ره) مسجد را به عنوان سنگر معرفی می کنند با این حال باید اذعان کرد که ما نسبت به آن غفلت کردیم و مساجد کارکردی که باید در جامعه و انقلاب داشته باشد را ندارند و این امر باعث هرچه سریعتر اصلاح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: تعطیلی مساجد در ایام کرونا کار اشتباهی بود که باعث گردید بسیاری از کارکردهای مساجد عملا مسکوت بماند زیرا باید درب مساجد همیشه بر روی مردم و نمازگزاران باز باشد.

حجت الاسلام احمدی با انتقاد از عدم برگزاری نماز صبح در برخی از مساجد، تاکید کرد: نبود روحانی، عدم همت هیات امنا، عدم استقبال خادمان مسجد برای بازگشایی درب مسجد، فاصله منزل امام جماعت با مسجد و نداشتن برنامه جذاب در مسجد از جمله دلایل برگزار نشدن نماز صبح است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نگاه دولت گذشته به مسایل فرهنگی حاشیه ای و سطحی بوده است، گفت: متاسفانه بدترین صدمات معنوی و فرهنگی در دوران ریاست جمهوری روحانی بر مساجد وارد آمد به طوری که مساجد در این دوران عملا به حاشیه رفته بودند./1400/پ210/

ارسال نظرات