۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۹۴۲۳۵
انصارالله خطاب به لبنان:

تعطیلی سفارت یمن بهتر از پذیرش سفیر مزدور است

تعطیلی سفارت یمن بهتر از پذیرش سفیر مزدور است
محمد علی الحوثی در واکنش به اقدام دولت مستعفی مبنی بر بستن سفارت جمهوری یمن در لبنان، گفت که این اقدام بهتر از پذیرش سفیر مزدور است که قطعاً نماینده جمهوری یمن نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد علی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توئیتری خطاب به لبنانی‌ها نوشت: بستن سفارت جمهوری یمن بهتر از پذیرش سفیر مزدوری است که نماینده مردم یمن نیست.

وی همچنین در این توئیت از هشتگ #بله_جورج_جنگ یمن پوچ است# استفاده کرد.

الحوثی در توئیتی دیگر نوشت: وقتی سیاست خارجی عربستان از گفتگوهای بی فایده خلاص شود، مشکلات متعددی در لبنان و جاهای دیگر حل خواهد شد و عربستان به اهمیت صلح و واقع‌گرایی برای همسایگان و اطرافیانش واقف شده و به پوچ بودن جنگ‌ها و بحران‌های دیپلماتیک خود اذعان خواهد کرد.

در همین راستا، عبدالوهاب المحبشی، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله به المیادین گفت: «جنگ یمن واقعاً پوچ است، همانطور که وزیر اطلاعات لبنان و دیگر افراد شریف گفته‌اند».

جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان اخیرا و پیش از تصدی سمت وزارت در دولت نجیب میقاتی، جنگ عربستان علیه یمن را «بیهوده» توصیف کرده بود که این امر به تنش دیپلماتیک میان لبنان با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس منجر شد.

در واکنش به اظهارات قرداحی، عربستان، امارات، بحرین و کویت سفیران خود را از لبنان خارج کردند و قطر نیز مواضع وزیر را محکوم کرد و خواستار آرام کردن اوضاع شد./۹۸۸/

منبع:المیادین

ارسال نظرات