۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۹۴۲۳۶
عضو شورای مرکزی حزب الله:

لبنان تسلیم تهدیدات عربستان نمی شود/ ریاض از گذشته عبرت نگرفت

لبنان تسلیم تهدیدات عربستان نمی شود/ ریاض از گذشته عبرت نگرفت
شیخ حسن البغدادی با اشاره به بحران اخیر میان این کشور با عربستان سعودی گفت: لبنان تسلیم فشارها و تهدیدات عربستان سعودی نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به بحران ایجاد شده میان بیروت و ریاض واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: لبنان تسلیم فشارها و تهدیدات عربستان نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، این مقام حزب الله تأکید کرد: یکی از مشکلات اصلی و اساسی عربستان و رژیم صهیونیستی این است که از گذشته درس عبرت نگرفته‌اند. به نظر می‌رسد که اکنون نیز آنها قصد ندارند درس عبرت بگیرند. لبنان در برابر هیچ فشار و تهدیدی عقب نشینی نمی‌کند.

این در حالی است که روز گذشته عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور عرب زبان مطلبی را درباره تنش در روابط عربستان و لبنان به رشته تحریر درآورد. وی نوشت: به دنبال اظهارات قرداحی در انتقاد از جنگ عربستان سعودی و متحدانش علیه یمن، هیاهوی بزرگی علیه او به راه افتاده است. به نظر می‌رسد که عربستان سعودی از رهگذر این هیاهو و جنجال آفرینی به دنبال ایجاد موجی از ترس و وحشت در صفوف محور مقاومت است. البته باید توجه داشت که هجمه‌های اخیر عربستان علیه لبنان نشأت گرفته از یک طرح آمریکایی - صهیونیستی است.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه مطلب خود عنوان کرد: بازیگران این طرح آمریکایی - صهیونیستی، عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن در جهان عرب هستند. آنها در اولین گام، سفرای بیروت را از کشورهای خود اخراج کردند. در همین راستا، اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی تأمل برانگیز است. وی در جریان سخنانی در اجلاس سران گروه ۲۰ صراحتاً از حزب الله سخن گفته بود.

عطوان همچنین افزود: وزیر خارجه سعودی در جریان اجلاس گروه ۲۰ اذعان کرده بود که مشکل ریاض در حقیقت حزب الله است. او گفت: لبنان باید از تحت سلطه حزب الله آزاد گردد. به نظر می‌رسد که در واقع، قرداحی قربانی ماجراجویی سعودی علیه حزب الله شده است./۹۸۸/

منبع:المنار

ارسال نظرات