۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۶۹۴۲۸۴
معاون تعليم و تربيت سپاه لرستان:

درک صحیح از توحید و خداشناسی لازمه پیاده شدن توحید عملی در زندگی است

درک صحیح از توحید و خداشناسی لازمه پیاده شدن توحید عملی در زندگی است
لرستان - حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه درک صحیح از توحید و خداشناسی لازمه پیاده شدن توحید عملی در زندگی است، گفت: ضرورت وجود خدا در زندگی برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، در نشست اخلاق فردی، اجتماعی و اداری که ویژه طلاب مدارس علميه خواهران استان لرستان با موضوع اخلاق و معنویت، سبک زندگی طلبگی برگزار شد، گفت: طلاب توحید عملی را در رفتار و کردار خود نشان دهند.

معاون تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: توحید نظری و عملی اگر با توازن همراه باشد خسته‌کننده نیست و باعث رشد و تعالی انسان می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه «گام دوم انقلاب» بر ضرورت خودسازی تأکید شده است، خاطرنشان کرد: طلاب باید به موضوع خودسازی توجه ویژه داشته و حُب و بغض‌ها را در خود تنظیم و روی منش خود کار کنند.

حجت الاسلام مهدوی توحید عملی نیازمند تشکیل کارگروه‌ها است، گفت: حضور خدا در زندگی ما باید به ‌گونه‌ای قوی باشد که رفتار ما، عامل ارتباط گیری، نشاط و همه اعمال و حرکات ما با توجه به خدا باشد.

وی بیان کرد: برای پیاده شدن توحید عملی در زندگی اولین و مهم ترین شرط این است درک صحیحی از توحید و خداشناسی داشته باشیم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه طلاب باید فوائد حضور خدا در زندگی و ضررهای عدم حضور خدا در زندگی را برای مردم تبیین سازند، اظهارداشت: علت اصلی درک نکردن حضور خدا و اهمیت حضور خدای متعال در زندگی ما این است که در بینش توحیدی مشکل داریم و توحید عملی را در خود تقویت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حضور خدا در زندگی به ما کمک می‌کند نعمت‌ها و ابتلائات را در زندگی خود مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: طلاب باید در سایه رفتار عملی و مباحث نظری اهمیت و ضرورت وجود خدا را در زندگی برای مردم تبیین کنند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات