۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۹۴۳۶۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مذاکره و سازش با آمریکا ساده لوحی است

مذاکره و سازش با آمریکا ساده لوحی است
کرمانشاه ـ مظفر گفت: کشور آمریکا هزاران کیلومتر از خاورمیانه فاصله دارد ولی بازهم به دنبال تجاوز و غارت است فکری هرگونه مذاکره با این دولت استعمارگر نوعی ساده لوحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حسین مظفر امروز در تجمع مردم کرمانشاه که به مناسبت یوم الله سیزده آبان ماه در مقابل مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان یکی از روزهای تاریخی و سرنوشت‌ساز جمهوری اسلامی است که خاطرات بسیاری را در سینه خویش دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 3 حادثه بزرگ و غیرهمزمان رُخ داد که از نظر ماهیت در یک مسیر واحد بودند و هر کدام فصل نوینی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند و در هر سه حادثه آمریکای مستکبر و مزدورانش در مقابل ملت ایران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اولین حادثه قیام امام راحل در برابر مصوبه کاپیتولاسیون بود، این مصوبه به مستشاران آمریکایی مصونیت قضایی می‌داد تا حاکمان ایران در برابر هر جنایتی که مرتکب شوند حق هیچ‌گونه دخالتی نداشته باشند و در واقع این مصوبه ایران را به آمریکا فروخته بود که امام راحل در برابر این مصوبه به پا خواست و قیام کرد تا از یک فاجعه عمیق و دردناک جلوگیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دومین حادثه در ۱۳ آبان سال 57 رقم خورد که نسل جوان و دانش‌آموزان در برابر رژیم طاغوت به یاری امام راحل شتافتند و حکومت هم تعداد زیادی از دانش‌آموزان را در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشید تا بعد از این جنایت هولناک پایه‌های حکومت شاه لرزان‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه حادثه سوم فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که نقطه عطفی در مناسبت ‌های ایران و آمریکا ایجاد کرد، افزود: این حادثه‌ یک اقدام احساسی و موقتی نبود بلکه ریشه در سالها خشونت و کینه ملتی داشت که خاطرات تلخی را از سلطه‌گری آمریکا به یاد داشتند.

وی درخصوص علت زنده نگه داشتن این روز و یادآوری هر ساله آن هم گفت: هر یک از این رویدادها می‌تواند برای نسل‌های آینده و جوان دارای درس ها و عبرت هایی باشد و ثانیا باید بدانیم که این دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها از گذشته تا به حال ادامه داشته و خواهد داشت و هر روز بر شدت کینه و دشمنی آمریکا علیه ملت ایران افزوده می‌شود؛ بنابراین آگاهی نسل جوان در این زمینه‌ها بسیار مهم است.

مظفر ادامه داد : نسل جوان امروزی باید بداند که آمریکا چه جنایت‌هایی در ایران انجام داده است و چه منابع عظیمی از کشور ما را به غارت برده لذا آشنایی و آگاهی نسل جوان از ذات پلید نظام استکبار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از زمان شکل‌گیری مرتکب جنایت‌های بسیاری در کشورهای مختلف دنیا شده است، گفت: همه سردمداران آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری خواه از گذشته تا به امروز ظالم بوده و خوی استکباری داشته اند و ماهیت آنها یکی است اما شیوه‌های آنها متفاوت است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اینکه چرا دشمنی بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خاتمه پیدا نمی‌کند، شناخت ماهیت نظام استکباری را ضروری دانست و ادامه داد: کشور آمریکا در ۲۴۰ سالی که از شکل‌گیری آن می‌گذرد به صدها کشور جهان تجاوز کرده، حاکمان بی‌عرضه و مزدورش را به آن کشورها تحمیل کرده، ۸۵۰ پایگاه نظامی در دنیا دارد و صدها هزار نظامی خود را در کشورهای مختلف گمارده است.

مظفر با اشاره به اینکه اسلام دین صلح و سازش است اما چنین کشوری قابل مذاکره نیست، افزود: آمریکا با اینکه هزاران کیلومتر از خاورمیانه فاصله دارد اما به این منطقه تجاوز می‌کند و ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم با چنین کشوری می توان مذاکره کرد کما اینکه مقام معظم رهبری هم اصل مذاکره را تایید اما در خصوص شروط مندرج در آن هشدار داد و فرمودند که به این مذاکره خوش‌بین نیستند.

وی ادامه داد: مشکل ما با آمریکا انرژی هسته‌ای، دموکراسی، حقوق‌بشر و تروریسم نیست و این در حالی است که از ۳۵ هزار کلاهک هسته‌ای در دنیا نیمی از آن در اختیار آمریکا و ۲۰۰ کلاهک در اختیار اسرائیل است و مقام معظم رهبری فرمودند که کلاهک هسته ای در دکترین جمهوری اسلامی جایی ندارد و استفاده از آن حرام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکل آمریکا با ما این است که آنها هر چه دلارهای نفتی خود را در منطقه خرج می‌کنند تا انقلاب اسلامی منزوی شود اما این انقلاب امروز قد برافراشته و اقتدار خود را حفظ کرده و در عین حال مانع تسلط آمریکا و مزدورانش در منطقه شده است.

مظفر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پرچم آمریکا را در جهان به صورت نیمه برافراشته درآورده است، گفت: امروز آمریکایی ها از اقتدار ایران نگرانی دارند و می‌دانند جمهوری اسلامی استوارتر از همیشه در صحنه حضور دارد و به هیچ عنوان حاضر به باج دادن نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی را پیوند مستحکم ملت با رهبری بعد از ۴۰ سال دانست و گفت : آمریکا نمیتواند ببیند نسل جوان ما امروز پرقدرت تر از همیشه در صحنه حضور دارد در صورتی که آمریکا یک ایران ضعیف و باج‌ده را می‌خواهد./1400/پ210/

ارسال نظرات