۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۹۴۳۷۹
جریان حکمت عراق:

انحلال الحشدالشعبی، خدمت به داعش و تروریسم است

انحلال الحشدالشعبی، خدمت به داعش و تروریسم است
جریان حکمت عراق با اعلام این‌که در اعتراضات اخیر درمورد انتخابات پارلمانی مشارکت نداشته است انحلال بسیج مردمی را خدمت به داعش و تروریسم توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بلیغ ابو کلل یکی از اعضای ارشد جریان حکمت عراق اعلام کرد که انحلال بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) خدمت به داعش و تروریسم است.

ابو کلل همچنین با اشاره به این که جریان حکمت در اعتراضات مربوط به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در عراق مشارکت نداشته است، افزود: کمیته‌هایی را برای بررسی نتایج انتخابات اخیر داریم. ما در چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه حضور داریم.

وی تأکید کرد: جریان حکمت در تظاهرات اخیر مشارکت نداشته، اما مردم حق دارند که به صورت مسالمت‌آمیز نظر خود را اعلام کنند، ما هم دیدگاه خودمان را در مورد اعتراض داریم.

عضو ارشد جریان حکمت اعلام کرد که تلاش این جریان برای تشکیل ائتلافی فراحزبی است و دیدگاه کنونی این است که دولتی توافقی شکل بگیرد؛ چراکه عراق جز با یک معادله ملی پیشرفت نخواهد کرد.

ابو کلل با تأکید بر این‌که جریان حکمت از روند قانونی و تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند گفت: جریان صدر بیشترین تماس‌ها را با جریان حکمت و سید عمار الحکیم دارد.

وی در ارتباط با معرفی نامزد نخست‌وزیری از بین صدری‌ها گفت: ما هیچ نگرانی نداریم، اما ائتلاف فتح نسبت به شعار انحلال الحشد نگرانی دارند. الحشدالشعبی یک نیروی ضروری و راهبردی است؛ بنابراین نه نظریه انحلال آن درست است و نه این‌که تحت امر فرمانده کل نباشند.

ابو کلل در پایان تأکید کرد: انحلال الحشدالشعبی خدمت به داعش و تروریسم است و نسبت به درخواست‌ها برای انحلال آن باید تجدید نظر شود./۹۸۸/

منبع: السومریه نیوز

ارسال نظرات