۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۹۴۳۸۴

تصویب کلیات طرح تأسیس کمیسیون فضای مجازی در مجمع نمایندگان طلاب

تصویب کلیات طرح تأسیس کمیسیون فضای مجازی در مجمع نمایندگان طلاب
کلیات طرح تأسیس کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجمع نمایندگان طلاب در مجمع عمومی نمایندگان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در چهلمین جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا بر اهمیت توجه به دغدغه‌های انقلابی و حوزوی تاکید کرد و  ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ناظر به ظرفیتی که دارد، پیشگام در پیگیری دغدغه‌های طلاب و فضلا بوده است.

وی در ادامه به سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط انقلابیون اشاره کرد و ابراز داشت: تسخیر لانه جاسوسی که می رفت به فتنه‌ای علیه انقلاب تبدیل شود، با تدابیر امام خمینی(ره) و سکانداری انقلابیون واقعی به برکتی برای ایران اسلامی تبدیل شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با تأکید بر این که امام خمینی(ره) با پیروی از انبیای الهی تنها از خدا می‌ترسید، اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همان پیش از انقلاب انگشت اشاره خود را به سمت ایادی استکبار جهانی نشانه رفته، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را مصیبتی برای جهان دانستند و پهلوی را تنها عروسک خیمه شب‌بازی استکبار جهانی می‌دانستند.

تصویب کلیات طرح تأسیس کمیسیون فضای مجازی در مجمع نمایندگان طلاب

بررسی مباحث مطرح سخنرانان پیش از دستور از دیگر بخش‌های سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد بود که یادآور شد: نیاز است تا سخنرانان پیش از دستور در عین بیان نقدها و اشاره به اشکالات، از ایجاد شبهه و دلسردی عزیزان پرهیز نمایند.

وی با تاکید بر این که مراجع قله حوزه‌های علمیه هستند و نباید با فرمایشات مراجع معظم تقلید به صورت سیاسی مواجهه کرد، خاطرنشان ساخت: در اتفاق اخیر سیاسی سازی توصیه های مرجع معظم تقلید با بهره گیری از ابزارهای رسانه‌ای و ارائه تحلیل‌های ناثواب پیگیری شد.

سخنران این نشست با بیان این که نسبت به فرمایشات مرجع بزگوار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تحلیل‌های سیاسی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بیانات آیت الله العظمی صافی و نقد سخنان ایشان به سمت سیاسی سازی سوق داده شد؛ طلاب، فضلا و اندیشمندان باید حریت خود را در بیان حرف حق حفظ نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تعبیر شهید محمد باقر صدر در رابطه با ویژگی‌های دجال آخرالزمان اشاره کرد و ابراز داشت: همانطور که شهید محمد باقر صدر بیان می کند، روایت اسلامی دجال را تعبیر به امر نموده‌اند، و این عنوانی است که غیر شخص و فرد را نیز شامل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در مستندات روایی دجال موجودی پرهزینه با مادری یهودی توصیف شده است که هر آنچه می‌خورد سیر نمی‌شود؛ با توجه به شرایط روز می‌توان گفت: دجال همان فضای مجازی است که نسل بشریت و فرهنگ‌ها را درو می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به موضوع این جلسه بر لزوم تصویب دو فوریت طرح تاسیس کمیسیون ویژه فضای مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: طرح دوفوریتی تأسیس کمیسیون ویژه فضای مجازی به منظور احصاء خطرات، تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی و ارائه طرح‌های بنیادین صورت می گیرد.

ارسال نظرات