۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۴۳۸۸
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه:

شهید شکرائیان از دانش آموزان نخبه بود

شهید شکرائیان از دانش آموزان نخبه بود
اصفهان ـ سردار فرجیان زاده با اشاره به بخش‌هایی از زندگی شهید شکرائیان، گفت: تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس و دانشگاه‌های همدان از ابتکارات شهید شکرائیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار سرتیپ دوم مهدی فرجیان زاده معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در آیین گرامیداشت و استقبال از خانواده دانشجوی شهید تازه تفحص شده حسین شکرائیان، در دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: یوم الله 13 آبان روز بسیار مهمی است، از تبعید امام خمینی(ره) به نجف اشرف تا شهادت دانش آموزان و دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا همه در این روز بسیار مهم اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود: در دوران دبیرستان، دانشگاه و در دوران ابتدای دفاع مقدس تا سال 61 و مدتی قبل از شهادت شهید شکرائیان با این شهید بزرگوار همراه و همرزم باشم، این شهید یک دانش آموز نخبه در دبیرستان ابن سینا همدان بود که استعداد فوق العاده و برجسته‌ای داشت و در سال 56 در دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی عمران قبول شد.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: قبولی او در دانشگاه شروع تحولی بنیادین در اندیشه و فکر این شهید بود، در شرایطی که در دانشگاه ایسم‌های مختلف جوانان را به راه‌های غیر حق دعوت می‌کردند این شهید گرامی راه و خط امام خمینی را انتخاب کرد و کتاب‌های شهید مطهری را در همان سال 56 به عنوان پایه و مبنای راه خود انتخاب و در گروه‌های مطالعاتی دانشجویان شرکت داشت.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به عضویت شهید شکرائیان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شهید شکرائیان از دوستان نزدیک شهید شهبازی که از افتخارات اصفهان است بود و پس از انتصاب شهید شهبازی به فرماندهی سپاه همدان، شهید شکرائیان نیز به همدان آمد.

وی تأسیس مدارس و دانشگاه‌ها در مدارسو  تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس و دانشگاه‌های همدان را از ابتکارات و دستاوردهای شهید شکرائیان برشمرد و تصریح کرد: شهید شکرائیان تمام وقت و توان خود را برای جوانان مصرف می‌کرد و نقش مؤثری در روابط عمومی سپاه پاسداران همدان داشت و نقش آفرینی ویژه‌ای در این عرصه داشت.

سردار فرجی در ادامه افزود: شهید شکرائیان در جذب جوانان و رزمندگان در سپاه نهاوند نقش مؤثر و ویژه‌ای داشت و بسیاری از فرماندهان و سرداران از جمله کسانی هستند که توسط این شهید عزیز جذب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند و در نهایت این شهید بزرگ در عملیات مسلم ابن عقیل به شهادت رسید و پیکر مطهر او در ارتفاعات مشرف به عراق ماند تا اینکه چهارده سال پیش به دانشگاه صنعتی اصفهان آورده شد و بتازگی شناسایی شده است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات