۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۶۹۴۴۲۳
آیت الله مقتدایی عنوان کرد؛

زعامت امام و رهبری، برکتی از طرف خدا برای امت

زعامت امام و رهبری، برکتی از طرف خدا برای امت
آیت الله مقتدایی گفت: امام خمینی بود که به مردم جرأت داد شعار مرگ بر شاه ظالم سر بدهند؛ زعامت امام و رهبری برکتی از طرف خدا برای امت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی که روز 13 آبان در بیت امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: روز 13 آبان یکی از ایام الله مهم است؛ در چنین روزی شخصیت عظیمی را تبعید کردند که منشاء برکات، عزت و اقتدار برای اسلام شد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: حدود 60 سال از تبعید امام راحل می گذرد، علاوه بر تبعید امام تسخیر لانه جاسوسی را در چنین روزی داریم که به تعبیر امام انقلاب دوم و روز سقوط و اضمحلال آمریکا بود.

وی ادامه داد: 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی به روز مبارزه با استکبار جهانی هم نامیده شده است که این روز از ایام الله است، علت تبعید امام این بود که 9 روز قبل از سیزده آبان، در همین بیت به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) جلسه ای گرفته شده بود و امام سخنرانی داشتند که در ضمن آن به افشاگری مصوبه کاپیتولاسیون پرداختند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه کاپیتولاسیون به معنای مصونیت آمریکایی ها در ایران بود تصریح کرد: اگر یک آمریکایی مزاحمتی برای شهروندان ایرانی به وجود می آورد کسی حق شکایت از او را نداشت و اگر علیه او شکایت می شد دادگاه ایران حق رسیدگی به آن را نداشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سگ آمریکایی ارزشمند تر از یک فرد ایرانی بود خاطرنشان کرد: امام فرمودند این ننگ برای ملت ایران قابل تحمل نیست و به ملت بیداری دادند و مردم ایران نیز بعد از این بیداری اعتراض و راهپیمایی علیه شاه تشکیل دادند و شاه خائن که از این افشاگری ناراحت شده بود دستور تبعید امام را صادر کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امام حاضر نبود در حضورش از او تعریفی شود ابراز کرد: اگر کسی قصد تعریف از امام را داشت با وی برخورد می شد، اما هرگاه خود امام از علما و گذشتگان یاد می کردند از لفظ مرحوم و رضوان الله استفاده و با تجلیل از علما یاد می کرد.

وی در ادامه افزود: یک خواب من از امام دیدم در آن زمان که درس اصول ایشان می رفتیم، دیدم ایشان در محلی نشسته بودند و ستاره های آسمان می آمد کنار ایشان و بر می گشت، یک ستاره می آمد دور ایشان و بر می گشت. من به ذهنم آمد که این یک عظمتی است برای ایشان و شهرتی پیدا خواهد کرد و یک جایگاه عظیمی خواهند داشت. چندین بار رفتم خدمت ایشان که این خواب را تعریف کنم، جرأت نکردم. درس امام که در مسجد سلماسی تمام می شد امام می آمدند به همین بیت و ما همراه امام می آمدیم به اینجا و نماز مغرب و عشا را به جماعت می خواندیم. چند مرتبه از مسجد سلماسی همراه ایشان آمدم که خواب را تعریف کنم، ولی خدا شاهد است جرأت نکردم، زیرا دلالت می کرد بر یک عظمتی برای ایشان، به خودم گفتم ایشان به من تغیر خواهند کرد، لذا نگفتم، ولی در عمل خواب من تعبیر شد.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه کارهای غیر ممکن به دست امام ممکن شد، گفت: چه کسی جرأت داشت علیه شاه سخن بگوید این امام خمینی بود که به مردم جرأت داد که شعار مرگ بر شاه ظالم سر بدهند، رهبری امام برکتی از طرف خدا برای امت بود، خداوند لطف دیگری را نیز شامل این امت کردند که آن هم زعامت و رهبری آیت الله العظمی خامنه ای است که همچون امام راحل با اقتدار کشور و نظام را مدیریت می کنند.

ارسال نظرات