۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۴۴۳۰

اصرار ترامپ بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد

اصرار ترامپ بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد
رئیس جمهور سابق آمریکا خروج از افغانستان را تسلیم شدن توصیف کرد و بر ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات سال گذشته اصرار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه در ویدئویی به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ بر ادعای تقلب در آن تأکید کرد و از دولت جدید این کشور انتقاد کرد.

ترامپ در ویدئویی که توسط «لیز هرینگتون» سخنگوی او در توئیتر منتشر شد مدعی شد:‌‌ «از همه میهن‌‌پرستان در آریزونا به خاطر کار فوق‌العاده‌ای که انجام دادند و آن همه تخلف و کلاهبرداری و بی‌نظمی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را گزارش کردند تشکر کنم».

رئیس جمهور آمریکا درباره شکست خود در این انتخابات گفت:‌ «روز بسیار غم‌انگیزی برای کشورمان بود. انتخابات غم‌انگیزی بود. بعد از آن اتفاقاتی رخ داد که بسیار بد هستند».

ترامپ در ادامه گفت:‌ «به مرزها نگاه کنید، به اقتصاد نگاه کنید، به تورم نگاه کنید، به خروج از افغانستان نگاه کنید که بسیار رقت‌انگیز بود. این حتی خروج نبود، تسلیم شدن در برابر کسانی بود که حتی سلاح نداشتند و هشتاد و پنج میلیارد دلار و سیزده سرباز از دست دادیم و بسیاری به‌شدت زخمی شدند».

او در ادامه گفت: «صدهانفر در طول این به‌اصطلاح خروج کشته شدند. فکر می کنم هرگز در تاریخ کشورمان پایین‌تر از این نقطه قرار نگرفته‌ایم».

ترامپ خطاب به مخاطبانش مدعی شد: «اما گزارش معتبر انتخابات در آریزونا که وقت و تلاش و منابع زیادی صرف آن کردید تمام تخلفات و بی‌نظمی‌ها را نشان داد. این تلاش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد».

طبق گزارشی که ترامپ به آن اشاره کرده است، ادعا شده چیزی حدود ۲۷۵ هزار مورد تخلف و بی‌نظمی در انتخابات یکی از بخش‌های مهم ایالت آریزونا رخ داده است.

بر اساس این گزارش، برای مثال هفتاد هزار برگه رأی پستی که در «ماریکوپا کانتی» شمرده شده بودند هرگز ارسال نشده‌اند و ۱۶۸ هزار برگ رأی نیز بر روی کاغذ نازک‌تر از حد معمول که مغایر قوانین ایالتی بوده چاپ شدند.

بایدن در ایالت آریزونا که معمولاً ایالت قرمز محسوب می‌شود (آرای جمهوری‌خواهان اکثریت است) با اختلاف ده هزار رأی پیروز شده بود.

از قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی خودش را ناشی از تقلب انتخاباتی خواند و با همین پیش‌فرض بعد از اعلام نتایج، پیروزی رقیب دموکراتش را نپذیرفت و علاوه بر طرح ادعای تقلب در انتخابات به روش‌های مختلف حقوقی و دادگاهی سعی کرد نتیجه را به چالش بکشد و به نفع خود تغییر دهد.

اوج این روند ششم ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که کنگره در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود. ترامپ از هوادارانش خواسته بود با تجمع مقابل کنگره، از تایید نتیجه ممانعت کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

پس از این اتفاق، حساب‌های کاربری ترامپ در رسانه‌های اجتماعی از جمله توئیتر بسته شد و رئیس جمهور آمریکا قصد دارد شبکه اجتماعی متخص به خود را ایجاد کند.

ارسال نظرات