۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۹۴۴۴۴
امام جمعه قم:

کشورهای منطقه برای تأمین امنیت با ایران مذاکره کنند/ اصلاح عفاف و حجاب قم در اولویت باشد

کشورهای منطقه برای تأمین امنیت با ایران مذاکره کنند/ اصلاح عفاف و حجاب قم در اولویت باشد
آیت الله سعیدی گفت: از آقای شاهچراغی درخواست داریم جزء اولویت هایشان سامان دادن به وضعیت عفاف و حجاب در شهر قم باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نماز جمعه این هفته قم به امامت آیت الله سید محمد سعیدی اقامه شد. آیت الله سعیدی، امام جمعه قم با اشاره به برنامه‌های اسلام برای اداره کشور از جمله کنترل اقتصاد گفت: ثروت مانند خونی است که باید در کالبد جامعه جریان داشته باشد و به همه اجتماع برسد؛ ثروت نباید در دست یک عده ای منحصر باشد به همین دلیل در آیات قرآن از اموالی که ثروتمندان دارند به مال الله یاد شده و امام صادق علیه السلام نیز چنین تعبیری را دارند.

وی با اشاره به اینکه مال اندوزی در زبان قرآن به کنز تعبیر شده اظهار داشت: اسلام برای این کار و جلوگیری از انحصار ثروت در دست عده‌ای خاص و کنز اندوزی راهکارهایی را پیشنهاد داده است که از جمله آنها می‌شود به ممنوع کردن جمع آوری مال از راه های نامشروع مانند ربا و قمار اشاره کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه این دو عامل باعث می‌شود ثروت‌های کلان پیدا شود بدون آنکه زحمتی کشیده شود تصریح کرد: پول باید در جامعه بچرخد و با آن کار صورت بگیرد نه اینکه بدون تلاش و تولید زیاد شود.

وی همچنین ادامه داد: راه دوم پرداخت صدقات واجب است که باعث می‌شود ثروت تقسیم شده و پراکنده شود.

آیت الله سعیدی ضمن بیان مناسبت‌هایی که در ۱۳ آبان رخ داده گفت: این وقایع نشان می‌دهد که دست خونبار آمریکا بر علیه مردم ایران در حال کار کردن بوده و همواره آمریکا در حال جنایت و فساد بوده؛ مبارزه با مستکبرین جزء مبانی و اصول دین و انقلاب است و اتفاقا تنها راه برهم زدن فساد آنها مقابله و ایستادگی است.

وی با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران در دریای عمان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست دزدیدن نفت را یک اهرم فشار قرار دهد برای فشار بیشتر در مذاکرات علیه ما ولی این اقدام سپاه پاسداران توطئه آنها را ناکام گذاشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه همچنین افزود: عملیات سپاه به آمریکا فهماند که دیگر نمی تواند از گزینه نظامی در خصوص ایران سخن بگوید و گزینه نظامی آنها از روی میز به زیر میز انتقال پیدا کرده و معلوم شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی به بیان پیام این حمله برای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: آنهایی که فکر می‌کردند می‌توانند امنیت خود را از آمریکا به عاریت بگیرند باید بدانند برای تأمین امنیت و حل مشکلات خود بهتر است با قدرت اول منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

آیت الله سعیدی همچنین از زحمات سرمست، استاندار پیشین قم تشکر و برای سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار جدید قم آرزوی موفقیت کرد.

وی در پایان گفت: آقای شاهچراغی از بیت سیادت، شهادت و فضیلت و تقوا می باشند و ایشان یادگار دوران دفاع مقدس هستند؛ از آقای شاهچراغی درخواست داریم جزء اولویت هایشان سامان دادن به وضعیت عفاف و حجاب در این شهر باشد که این مطالبه مراجع و مؤمنین شهر قم است.

ارسال نظرات