۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۳۱۳۰
امام جمعه قم مطرح کرد؛

اقدامات نصرالله و خنثی کردن توطئه های تحریمی غرب/حاکمان افغانستان مسؤول ایجاد امنیت

اقدامات نصرالله و خنثی کردن توطئه های تحریمی غرب/حاکمان افغانستان مسؤول ایجاد امنیت
آیت الله حسینی بوشهری گفت: لبنان دچار تحریم اقتصادی است و آفرین بر سید عزیز و مقاوم حزب‌الله که توانست همه توطئه‌های تحریمی آمریکا و غرب را نقش بر آب کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نماز جمعه این هفته استان قم پس از یک هفته تعطیلی، امروز مورخ 30 مهرماه توسط آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اقامه شد. البته لازم به ذکر است در طول مدت تعطیلی نماز جمعه، خطبای جمعه قم در روزهای جمعه با صدور پیام‌های آدینه‌ای و پیام جمعه از طریق شبکه استانی نور نکات سیاسی عبادی خود را بیان می‌کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم با اشاره به حدیث امام صادق علیه السلام گفت: تا زمانی که چند چیز در جامعه اسلامی وجود دارد، این جامعه نابود شدنی نیست؛ امر به معروف، نهی از منکر، همکاری در کارهای خیر و تقوا و در ادامه امام صادق می‌فرمایند اگر در جامعه اینها رعایت نشد، برکات در چنین جامعه‌ای از بین خواهد رفت.

وی همچنین ضمن اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: این مناسبت با ابتکار حضرت امام از روز دوازدهم تا هفدهم ماه ربیع الاول با محوریت نبی مکرم اسلام می‌باشد؛ هدف از بنیان گذاری این ایام این است که تمام امت اسلامی خودشان را بازیابی کنند و بر روی مشترکات خود تکیه کرده و در مقابل دشمنان اسلام بایستند.

جهان باید منتظر یک اتفاق جدید باشد

امام جمعه قم در ادامه در رابطه با میلاد پیغمبر و حوادث رخ داده به هنگام ولادت ایشان خاطرنشان کرد: اینکه آتشکده هزار ساله فارس خاموش می‌شود، دریاچه ساوه خشک می‌شود و بت‌های بت کده‌ها روی زمین می‌افتند و معابد یهود و نصارا و طاق کسرا فرو می‌ریزد نشان از این است که جهان باید منتظر اتفاقی باشد.

وی همچنین افزود: این نشانه‌ها نوید این را می‌دهد که بت پرستی و ستم باید از این جامعه رخت بر بندد و به جای آن توحید، خداشناسی و عدالت حکمفرما شود؛ اینها یعنی کسی به دنیا آمده که پیام‌آور صلح، عدالت توحید و خداشناسی است.

آیت الله حسینی بوشهری به مناسبت ولادت امام صادق علیه السلام به بیان حدیثی از ایشان پرداخت و عنوان کرد: امام صادق می فرمایند می‌دانید شیعه ما چه کسی است؟ کسی است که با ما هم در زبانش و هم در قلبش همراهی داشته باشد و رفتار ما را در زندگی خود پیاده کند؛ ما باید زندگی خود را امام صادقی کنیم.

هنوز دست پخت آمریکا در افغانستان باقی است

وی با اشاره به مسائل اخیر افغانستان گفت: آمریکایی‌ها با دو شعار به افغانستان آمدند، یک ایجاد امنیت و دو ایجاد رفاه و فراوانی؛ آن ها خود را منجی افغانستان خواندند و اکنون پس از گذشت ۲۰ سال مفتضحانه از افغانستان رفتند ولی هنوز دست پخت خود یعنی داعش را در افغانستان باقی گذاشته‌اند تا مردم را و به خصوص شیعیان را به خاک و خون بکشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در خطبه‌های نماز جمعه طالبان که مدعی حکومت در افغانستان هستند را مسئول ایجاد امنیت برای تمام گروه‌ها، مذاهب و ادیان دانست و بر محاکمه و مجازات تروریست‌های تکفیری که شیعیان افغان را شهید کردند، تأکید کرد.

وی در رابطه با مسائل لبنان خاطرنشان کرد: لبنان هم دچار تحریم اقتصادی است و آفرین بر سید عزیز و مقاوم حزب‌الله، هزار آفرین بر این سید که توانست تمام توطئه‌های تحریمی آمریکا و غرب را نقش بر آب کند؛ در لبنان تولید برق با استفاده از گازوئیل است و لبنان مدت‌ها گازوئیل و سوخت برای تولید برق نداشتند ولی این سید اعلام کرد ما سوخت را از ایران وارد می‌کنیم.

سید حسن نصرالله، منادی وحدت

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: سید حسن نصر الله گفته بود از لحظه‌ای که این کشتی از ایران حرکت می‌کند جزء خاک لبنان است و همین جمله، آنچنان ترسی در دل دشمن انداخت که جرأت نکردند به کشتی‌های حامل سوخت چپ نگاه کنند و پس از رسیدن سوخت‌ها، دستور داد ابتدا بین مسیحیان، سپس بین اهل سنت و در آخر بین شیعه پخش شود.

وی همچنین افزود: یکی از دوستان که از لبنان آمده بود تعریف می‌کرد که این سید با این کار چنان فضایی ایجاد کرد که همه غرق در بهت و ناباوری شدند و حرکت اخیر دشمنان که چند تن از جوانان حزب الله و گروه امل را به رگبار بستند، برای این بود که به حزب‌الله ضربه بزنند ولی با هشیاری این سید نتوانستند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به موانع عبودیت گفت: کسالت و سهل انگاری والدین یکی از موانع عبادت و بندگی است و محیط خانه و خانواده تاثیر بسزایی در این موضوع دارد؛ اگر پدر و مادری در عبادت سهل انگاری کنند، انتظار نداشته باشند فرزندانی دین مدار تربیت کنند.

وی با اشاره به لزوم کم کردن فقر در جامعه از سوی مسئولین و دستگاه های نظارتی تأکید و عنوان کرد: شاید فقر به تنهایی یکی از موانع عبادت نباشد ولی قطعا بی‌تأثیر نیست؛ پدر و شخصی که ذهنش درگیر مسائل مالی و فقر است طبیعتا دیگر توان پرداختن به عبادات و مسائل عبادی خود و فرزندانش را ندارد البته که در مشکلات باید صبر کرد و مقاوم بود.

ارسال نظرات