۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۹۴۴۷۹

کنفرانس «وحدت اُمت میراث نبوت» در کشمیر برگزار شد + تصویر

کنفرانس «وحدت اُمت میراث نبوت» در کشمیر برگزار شد + تصویر
کنفرانس «وحدت اُمت میراث نبوت» به همت مجلس علمای امامیه کشمیر در منطقه باغ زینب، علی آباد شالیمار، کشمیر هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس «وحدت اُمت میراث نبوت» به همت مجلس علمای امامیه کشمیر و با حضور علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعت، شخصیت های فرهنگی سیاسی و تعداد زیادی از عموم مردم از طبقات مختلف در منطقه باغ زینب علی آباد شالیمار کشمیر هندوستان برگزار شد.

در این کنفرانس مفتی اعظم اهل سنت مفتی ناصرالاسلام، حجج اسلام والمسلمین شیخ غلام رسول نوری، مسرور عباس انصاری، قانون گو، سید هادی موسوی، سمیر صدیقی، سید حسین موسوی، سید اعجاز رضوی، سید مجتبی موسوی و بشیر احمد بت سخنرانی کردند.

علما و سخنرانان کنفرانس، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص حل مشکلات و معضلات پیش روی ملت های مسلمان ارائه کردند.

سخنرانان همچین بر ترویج و اشاعه رهبریت دینی، اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی، تلاش برای یکسوی ملت کشمیر و جمع کردن آنان بر سکوی واحد، جلوگیری از فساد اخلاقی، پیشگیری از بدعت های اجتماعی، آشنا نمودن امت اسلامی با سیره قرآنی و ترویج آموزه های اسلامی سخن گفتند.

روحانیون شیعه و اهل سنت تاکید کردند: همه برای اتحاد و همدلی بین ملت های مسلمان تلاش کنند، باید از مباحث و گفتارهایی که موجب رنجش، دل آزاری و ایجاد تنش فرقه ای بین ملت های مسلمان شود، خودداری کنیم.

آنان با بیان این که باید جامعه اسلامی را بر اساس آموزه های قرآنی متحد کرد، افزود: همه در حل مشکلات جوامع اسلامی، بر یک پلتفرم و دور هم جمع شوند و با یک دیگر همکاری کنند.

رهبران شیعه و اهل سنت کشمیر با اشاره به این که با یک صدا، باید موانع بر سر راه همبستگی و وحدت متقابل را برطرف کرد، اظهار داشت: روحانیت و رهبران دینی در ساختن یک جامعه ایده آل، نقش مهم خود را بخوبی ایفا کنند تا در یک زمان پرتلاطم، بتوانیم جامعه را از ویرانی و تباهی باز داریم و محیط خوبی برای نسل های آینده ترسیم کنیم.

رهبران شیعه و اهل سنت کشمیر برای جلوگیری از رشد فساد اخلاقی در جامعه بر تدوین طرحی مشترک تاکید کردند و افزودند: رهبران دینی در برابر آسیب های اجتماعی سکوت خود را بشکنند و جامعه را نجات دهند.

در آخر مراسم نماز جماعت به امامت خورشید احمد قانون گو از روحانیون اهل سنت کشمیر برگزار شد./988/

ارسال نظرات