۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۵۱۲
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

از پررنگ کردن عوامل تفرقه و اختلاف در جهان اسلام بپرهیزیم

از پررنگ کردن عوامل تفرقه و اختلاف در جهان اسلام بپرهیزیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: وحدت نیاز حیاتی مسلمین است، لذا برای رسیدن به این مهم باید نگاهی که اختلاف و تک روی در جهان اسلام تقویت می کند را نفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در دیدار جمعی از روحانیون اهل تشیع و اهل سنت که با موضوع تبیین راهکارهای وحدت در جهان اسلام برگزار شد، عنوان کرد: یکی از ویژگی های برجسته رسول اکرم(ص) که این حضرت وحدت امت اسلامی را از راهبرد‌های بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها می دانستند.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: وحدت برای امت اسلام یک آرمان بزرگ و ستودنی است که رسیدن به آن برای امت اسلام آغاز خیر و برکت بی پایان برای آنان است، بنابراین وحدت نیاز حیاتی برای مسلمین و جهان اسلام محسوب شود بنابراین برای رسیدن به این مهم باید نگاهی که اختلاف و تشتت و تک روی را در جهان اسلام تقویت می کند را نفی کنیم.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: طرح اندیشه وحدت جهان اسلام، از جمله دغدغه‌های فکری اساسی امام(ره) بود که در طول دوران فعالیت اجتماعی و سیاسی خویش، چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن ایشان بر آن تاکید داشتند.

این استاد اخلاق گفت: با نگاهی به تاریخ سیاسی کشورهای اسلامی متوجه می شویم که تفرقه میان مذاهب و ملت های مسلمان، از مسائل پیچیده و مخرب این جوامع بوده همین امر زمینه خسارت های معنوی و مادی به مسلمانان شده است.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام که از آغاز ظهور دین اسلام که به عنوان دینی فراتر از مرز‌ها شناخته می شد و بارها از وحدت این امت واحد ضربه های سنگینی خورده اند، هیچگاه از اختلاف افکنی غافل نشدند و بدیهی است تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه‌های تفکر و اندیشه وحدت ستیز در جهان اسلام می باشد.

وی در ادامه به وحدت از منظر پیامبر رحمت(ص) اشاره کرد و گفت: وحدت مسلمین اهمیت و جایگاه والایی در دین اسلام دارد و گفتار و کردار حضرت محمد (ص) و امامان(ع) بهترین سند و گواه بر این امر است.

حجت الاسلام سالاری گفت: امیرالمومنین(ع) با تایید توجه و نگاه تقریبی رسول اکرم به دین، در این باره می فرمایند: «دل های نیکوکاران شیفته او گشت. نگاه ها به او دوخته شد، خداوند به وسیله او کینه‌های دیرینه را دفن کرد، شعله های فروزان دشمنی و عداوت را خاموش نمود. دل ها را با هم الفت داد و مردم را با هم برادر ساخت و دوستان را در کفر و جهالت از هم جدا کرد، ذلت ها را به عزت و عزت ها را به ذلت تبدیل کرد».

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود به برخی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار برای استمرار وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین و اثربخش ترین راهکارهایی حفظ برادری و وحدت بین مسلمین را می توان به ارائه تعالیم اعتقادی توحیدی، طرح امت واحد، اجتماع و اتحاد در انجام برخی مناسک دینی،طرح حقوق مشترک انسانی،مبارزه با افکار و باور‌های اختلاف برانگیز و جذب حداکثری با اخلاق اسلامی دانست./1400/پ210/

ارسال نظرات