۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۶۹۴۵۷۱

آمادگی مجلس برای اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰

آمادگی مجلس برای  اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس آمادگی بررسی پیشنهادات دولت در قالب لایحه برای اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ را دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از ارائه لایحه اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، ازسوی دولت به مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد، و گفت: مجلس منتظر ارائه این لایحه از سوی دولت است و آمادگی اصلاح این موضوع را دارد.

وی با بیان اینکه اختصاص ارز دولتی به این شکل فسادزا است، افزود: متاسفانه افرادی خاص منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی را به جیب زده‌اند که لازم است جلوی این سودجویی گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید ارز دولتی به ۷ قلم کالای اساسی تعلق پیدا کند تا قیمت آن‌ها افزایش نیابد، ادامه داد:، اما میزان تورم و افزایش قیمت در این ۷ قلم کالا نسبت به سایر اجناس بیشتر هم بوده، یعنی از یک سو ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شده و از طرف دیگر قیمت آن‌ها بالا رفته است.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه افراد ثروتمند بیش از دهک‌های پایین از اختصاص ارز دولتی به کالا‌های اساسی استفاده می‌کنند، اضافه کرد:برخی از این کالا‌ها که به آن‌ها ارز دولتی اختصاص یافته به خارج از کشور می‌رود، یعنی از جیب مردم کشورمان به نفع شهروندان کشور‌هایی که این کالا‌ها به آنجا می‌رود، یارانه پرداخت می‌شود.

نماینده محلات در مجلس تاکید کرد: بنابراین حتما باید این روند اصلاح شود و مجلس آمادگی دارد تا پیشنهادات دولت در قالب لایحه برای اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را بررسی کند تا جلوی فساد و رانت به وجود آمده گرفته شود.

ارسال نظرات