۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۶۰۷
به دست نیروهای صنعاء؛

پادگان الخنجر سقوط کرد/ پیشروی ارتش از شمال مأرب

پادگان الخنجر سقوط کرد/ پیشروی ارتش از شمال مأرب
منابع نظامی در یمن از پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی این کشور در استان الجوف خبر دادند و اعلام کردند که این نیرو‌ها به دنبال قطع خطوط امداد به دولت مستعفی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ارتش یمن همزمان با عملیات خود در استان مأرب، دست به پیشروی در استان شمالی مأرب زد و پادگانی را در این منطقه آزاد کرد.

به گزارش وب سایت خبری «الخبر»، منابع میدانی ویژه امروز یکشنبه گفتند که نیرو‌های ارتش دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) بعد از درگیری با نیرو‌های دولت مستعفی به ریاست منصور هادی، پادگان راهبردی «الخنجر» را به کنترل خود در آوردند.

به گفته این منابع، نیرو‌های ارتش یمن با سیطره بر این پادگان و پیشروی به سمت شرق استان الجوف (همرز با عربستان سعودی) خود را به خط «الرویک» رسانده و قصد دارد آخرین خطوط امدادرسانی به نیرو‌های دولت مستعفی در استان مأرب را قطع کند.

بر اساس این گزارش، پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی در راستای فشار این نیرو‌ها برای بازپسگیری شهر مأرب است؛ چرا که تنها دو شهرستان «الوادی» و «مأرب» در این استان تحت کنترل دولت مستعفی و ائتلاف سعودی است.

با آزادی سازی پادگان مذکور، نیرو‌های ارتش یمن بیش از پیش از سمت شمال به سمت شرق حرکت کرده و در حال دور زدن شهر مأرب هستند.

طی روز‌های گذشته، مناطق جنوب و جنوب غربی شهر مأرب شاهد درگیری بین نیرو‌های دولت نجات ملی و نیرو‌های دولت مستعفی بود و ائتلاف سعودی برای ممانعت از پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی ده‌ها بار اطراف شهرستان الجوبه را هدف حملات هوایی قرار داد.

برخی منابع وابسته به دولت مستعفی دیروز مدعی شدند که نیرو‌های تحت امر این دولت توانسته نیرو‌های دولت نجات ملی را پس زده و مناطق «العمد» و پادگام ام الریش را در جنوب مأرب دوباره به دست بگیرند که با پاتک سنگین نیرو‌های ارتش یمن، این نیرو‌ها در امتداد رشته کوه «البلق» به عقب نشستند.

اخبار تأیید نشده طی ۲۴ ساعت گذشته حکایت از این دارد که در بخش سد مأرب، نیرو‌های ارتش یمن خود را به دامنه این رشته کوه رسانده‌اند و در صورت نفوذ به این رشته کوه‌ها که سد طبیعی در اطراف شهر مأرب است، با توجه به تجربه جنگی نیرو‌های صنعاء در کوهستان، پیشروی‌ها سریع‌تر خواهد بود.

کنترل بر رشته کوه البلق که از جنوب تا غرب شهر مأرب امتداد دارد، نیرو‌های ارتش بر شهر و تا مناطق نزدیک به میادین نفتی صافر سیطره آتش باری خواهند داشت./۹۸۸/

پادگان الخنجر سقوط کرد / پیشروی ارتش از شمال مأرب

ارسال نظرات