۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۹۴۶۴۸
ائتلاف الفتح:

شورای امنیت، آمریکا را درباره ترور الکاظمی بازخواست کند

شورای امنیت، آمریکا را درباره ترور الکاظمی بازخواست کند
حسن سالم عضو ائتلاف سیاسی الفتح خواستار آن شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دولت آمریکا را به خاطر سوءقصد به جان نخست وزیر عراق بازخواست کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حسن سالم در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام تروریستی برنامه ریزی شده از سوی سفارت آمریکا در بغداد در حمله به منزل مصطفی الکاظمی رئیس دولت انتقالی عراق را محکوم می کنیم.

عضو ائتلاف الفتح افزود: این اقدام نهایت سبک شمردن حاکمیت عراق است و از شورای امنیت سازمان ملل درخواست داریم آمریکا را بازخواست کند.

وی افزود: در عین حال نباید جنایت قتل تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و محاکمه مجرمانی را فراموش کنیم که خون عراقی ها را مباح کردند.

برخی شخصیت ها و جریان های سیاسی عراقی می گویند این اقدام (حمله پهپادی یا موشکی به منزل الکاظمی) را آمریکایی ها تدبیر کرده اند تا آتش فتنه داخلی عراق را روشن و معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی را بیشتر در معرض سرکوب قرار دهند.

العامری: هر کس در پشت صحنه این سوءقصد باشد باید محاکمه شود

از سوی دیگر هادی العامری رئیس ائتلاف سیاسی الفتح در بیانیه‌ای حمله به منزل نخست وزیر عراق را با محکوم کرد

العامری در بیانیه‌ای تصریح کرد: حمله شب گذشته به منزل نخست وزیر محترم عراق را محکوم می‌کنیم و از طرف‌های متخصص می‌خواهیم در این باره تحقیق کنند تا مشخص شود چه کسی پشت این حمله قرار دارد.

العامری افزود: هر کس در پشت صحنه این سوءقصد باشد باید محاکمه شود.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین افزود: درباره طرف سوم پشت پرده اتفاق (حمله به منزل نخست وزیر عراق) با هدف به هم زدن برگه‌ها و فتنه انگیزی، هشدار می‌دهیم.

سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش‌ها و گمانه‌های متعددی در داخل و خارج عراق روبرو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراضات انتخاباتی عراق می‌دانند.

در حالی که واشنگتن، برخی کشور‌های عربی و طرف‌هایی در داخل و خارج عراق این اقدام را تروریستی می‌بینند و محکوم می‌کنند، برخی جریان‌ها و شخصیت‌های عراقی نیز ضمن محکوم کردن این اتفاق، سوالات و تردید‌هایی درباره ابعاد این حمله و «نمایشی بودن سوء قصد» با هدف احتمالی «تحت تاثیر قرار دادن قتل معترضان در دروازه منطقه سبز بغداد» مطرح می‌کنند.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی سحرگاه امروز (یکشنبه) به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبر داد.۹۸۸/

ارسال نظرات