۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۶۹۴۶۵۰
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح کرد؛

عدالت، هویت نماز جمعه/ مسأله عدالت از منظومه های انقلاب اسلامی است

عدالت، هویت نماز جمعه/ مسأله عدالت از منظومه های انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: اگر چه ائمه جمعه یکسان نیستند و در مقام ایجابی و سلبی متفاوتند اما از مطالبه گران اصلی مردم در منطقه خود هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، یکشنبه شب 16 آبان در برنامه ثریا با اشاره به عدالت خواهی ائمه جمعه گفت: آنچه در کلیپ پخش شده بنده ملاحظه کردید در جمع ائمه جمعه خراسان جنوبی بود که یک ساعت به مرور مسائل اساسی ائمه جمعه پرداخته شد.

وی ادامه داد: در این جمع دقایقی به مسأله عدالت خواهی و نسبت آن با نماز جمعه نیز سخن به میان آمد که ارائه ناقصی از آن رسانه ای شد که سخن گفتن از مصادیق ممنوع است و این برش از کلیپ منشاء سوال و قضاوت هایی قرار گرفت و بخش تفصیلی آن هم پوششی خوبی در رسانه صورت نگرفت و محدود به همان فضای مجازی شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هویت نماز جمعه عدالت است، اذعان کرد: امام جمعه باید پرچم عدالت در دستش باشد و به هر مقدار که ممکن است باید از امکانات برای رسیدن به این نقطه بزرگ انقلاب اسلامی حرکت کند و در کلان گفتمان های انقلاب اسلامی بدون مسامحه، مسأله عدالت جزء منظومه های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: در کنار سایر گفتمان ها بایستی بحث عدالت با قوت و جدیت چه در مقام تبیین، ترویج و تحقق به قدر استطاعت دنبال کرد. چه در وجهه ایجابی و چه سلبی با یک بسته جامع به عدالت نگریست و در این بخش از ابتدای انقلاب، ائمه جمعه نگاه ویژه به مطالبات مردم داشته و به واسطه آبروی نماز جمعه مطالبات مردم دنبال و پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه جزء مطالبه گران اصلی منطقه خود هستند، عنوان کرد: اگر چه ائمه جمعه یکسان نیستند و در مقام ایجابی و سلبی متفاوت می باشند اما از مطالبه گران اصلی مردم در منطقه خود بوده و از ظرفیت نماز جمعه برای مبارزه با فساد استفاده می کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: برای آرمان عدالت خواهی حاضرم جان بدهم و از اول انقلاب با این کار بزرگ شده ایم و این بحث ها نشان داد محیط افکار جامعه به این موضوع عدالت خواهی عطف توجهی پیدا کرده است و این واکنش را به فال نیک می گیریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
دوربین مخفیه؟!
0
0