۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۹۴۶۶۱

صادرات نخل‌های دشتستان به کشور‌های حوزه خلیج فارس تکذیب شد

صادرات نخل‌های دشتستان به کشور‌های حوزه خلیج فارس تکذیب شد
دادستان شهرستان دشتستان در توضیحاتی به تکذیب ادعایی مبنی بر فروش درخت‌های نخل این شهرستان و صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر فروش درخت‌های نخل در شهرستان دشتستان و صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس، یاسر حیدری دادستان این شهرستان به بیان توضیحاتی پرداخت و فضاسازی‌های صورت گرفته را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه این نخل‌ها غیرمثمر و دارای محصول با کیفیت پایین بوده‌اند، گفت: فردی که صاحب این درخت‌های نخل بوده، حدود 18 درخت را به دلیل بی‌کیفیت بودن محصول به قیمت هر کدام حدود یک میلیون و 500 هزار تومان می‌فروشد و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز غیرمثمر بودن و نداشتن صرفه اقتصادی نخل‌ها را تایید کرده‌اند.

حیدری با تکذیب ادعای صادرات نخل‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: حسب مصاحبه صورت گرفته کارشناسان جهاد با فرد موردنظر، این نخل‌ها در فضای سبز منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

دادستان دشتستان این را هم گفت که صادرات نخل صرفا با مجوز جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد و جهاد کشاورزی تنها در مورد محصولات غیرمثمر چنین مجوزی صادر می‌کند و این اقدام هم تشریفات پیچیده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه فروش نخل در شهرستان دشتستان رواج ندارد، تاکید کرد: فیلم پخش شده در کلیپ که نشاندهنده بارگیری و صادرات نخل در اسکله است نیز مربوط به سالیان قبل بوده و ارتباطی به این نخل‌ها ندارد.

دادستان دشتستان تصریح کرد: از آنجاییکه درخت نخل نیاز به آب دهی مستمر ندارد، ادعا‌های مطرح شده مبنی بر بی حاصل بودن این درختان بر اثر کم آبی نیز فاقد صحت است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات