۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۹۴۷۸۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

جامعه نیازمند الگویی مشخص و ثابت از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است

جامعه نیازمند الگویی مشخص و ثابت از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: جامعه نیازمند یک الگوی شناخته شده و ثابت از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است، ولی باید اعتراف کرد که این مهم مورد غفلت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در نشستی با جمعی از مدیران فرهنگی کرمانشاه به مناسبت هفته فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ پایه و اساس هر جامعه ای است که دیگر شؤونات اجتماع بر پایه آن شکل می گیرند.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: با این حال باید در مباحث فرهنگی دقت بسیار بالایی را داشته باشیم، گسترش وسایل ارتباط جمعی و تبادل اطلاعات و داده ها باعث شده است که در حوزه فرهنگ دچار شبیه خون های بسیاری شویم و ناخواسته خرده فرهنگ های بیگانه نفوذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: البته باید اذعان کرد که کم کاری های فرهنگی بسیاری در سال های اخیر در کشور انجام شده است و این بحث مهم و حیاتی کشور فدای امور دیگری شده است، امروز نیازمند به بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی هستیم، فرهنگی که در آن شاهد دیانت، کرامت انسانی و دیگر آموزه های اخلاقی هستیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به عدم شناخت دقیق نسل های جوان از فرهنگ و جایگاه آن بیان داشت: جوان ما اکنون به نوعی در بین چندین فرهنگ درگیر است و طبیعتا فرهنگی که تبلیغات بیشتری دارد می تواند در ذهن جوان ما جایی برای خود پپدا کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین زمانی که ما در مباحث فرهنگی منفعل عمل کنیم، این فرهنگ غربی است که داشته های غیراسلامی و غیرایرانی خود را به جوان ما تلقین می کند، بنابراین نهادهای فرهنگی در برابر این وضعیت مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند یک الگوی شناخته شده و ثابت از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است، ولی باید اعتراف کرد که درگیری های درون گروهی و جناحی این مهم را مورد غفلت قرار داده است.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: در انجام کارهای فرهنگی و زیربنایی باید بسیار سریع، دقیق و حساب شده کار کنیم، نباید اجازه دهیم که فرهنگ منحط غرب فکر و ذهن ملت به ویژه جوانان و نوجوانان ایرانی را به سمت خویش معطوف کند./1400/پ210/

ارسال نظرات