۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۷۸۹

پیگیری ها برای برگزاری مراسم حج و عمره

پیگیری ها برای برگزاری مراسم حج و عمره
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برنامه‌‌های حوزه حج و زیارت برای ازسرگیری سفرهای زیارتی گفت: پیگیر برگزاری مطلوب حج تمتع و عمره هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای افتای اهل‌سنت که در استان گلستان برگزار شد با بیان برنامه‌های حوزه حج و زیارت برای ازسرگیری سفرهای زیارتی به سرزمین وحی، اظهار کرد: پیگیر برگزاری مطلوب حج تمتع و عمره هستیم.

وی افزود: با واکسیناسیون و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بهداشت و درمان، امید برای راه‌اندازی حج و عمره افزایش یافته است و به‌دنبال حل مشکلات قابل پیش‌بینی هستیم. 

سرپرست حجاج ایرانی با ابراز اینکه "در 2 سال گذشته ضمن نامه‌نگاری با وزیر حج عربستان و  تعطیلی حج برای زائران خارجی درخواست کردیم برای زائران ایرانی سهمیه اختصاص یابد"، اضافه کرد: در سفرهای زیارتی رعایت پروتکل‌ها و قوانین و حفظ جان زائران برای ما نیز مهم است.

وی با اشاره به ثبت‌نام از هموطنانی که برای حج سال 99 اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: امیدواریم  امسال جمعی از افرادی که برای حج ٩٩ ثبت‌نام کردند، مشرف شوند البته تحقق آن به وضعیت کرونا و همکاری دولت میزبان بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: این جمع به‌عنوان افرادی که تفقه در دین می‌کنیم باید از عهده مسئولیت برآییم و کارهایمان را محاسبه کنیم.

وی همچنین یاد و خاطره مرحوم حاج ماموستای مصطفوی و جمع زیادی از روحانیون حوزه حج و زیارت را که به‌علت کرونا جان باختند، گرامی داشت و لزوم وحدت در زبان و عمل را یادآور شد و گفت: ما به‌عنوان خادمین ضیوف الرحمن باید در این‌گونه نشست‌ها به نتیجه واحد برسیم تا مردم راحت‌تر بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

گفتنی است نشست شورای افتای اهل‌سنت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته در سه نوبت صبح و بعدازظهر و شب در مدرسه حج ربانیه استان گلستان برگزار شد.

ارسال نظرات