۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۹۴۸۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هم‌افزایی نهادهای استانی زمینه‌ساز ارتقای فعالیت‌های قرآنی است

هم‌افزایی نهادهای استانی زمینه‌ساز ارتقای فعالیت‌های قرآنی است
خراسان شمالی- حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر هم‌افزایی نهادهای استانی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی، گفت: نباید هم‌افزایی فعالیت‌های دینی تنها به لایه‌های اجرایی محدود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه نهاد تبلیغات اسلامی با دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور ایجاد مشارکت و استفاده از توانمندی‌ها در زمینه‌های قرآنی، پژوهشی و رسانه‌ای بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی منعقد می‌شود.

وی افزود: مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و استفاده از توانمندی دو دستگاه در زمینه‌های قرآنی، پژوهشی، فرهنگی ـ تبلیغی، هنری و رسانه‌ای ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه شامل هم‌افزایی، تعامل و همکاری مؤثر برای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها، امکانات موجود و توانمندی‌های دو دستگاه است.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌های مختلف در راستای تعمیق ایمان و ارزش‌های قرآنی و نهادینه‌سازی انس با قرآن، اضافه کرد: تعمیق و ترویج فعالیت‌های علمی و حرکت‌های جهادی، ایجاد بستر مساعد جهت ارتقای سطح توانمندی مهارتی و آموزشی، ارائه راهکارهای مشترک جهت تولید و ارتقای محتوای آموزشی و تولید محصولات فاخر قرآنی، فرهنگی و رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های طرفین مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: ما نباید هم‌افزایی را در لایه‌های اجرایی محدود کنیم؛ بلکه باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات همه نهادهای استان برای فعالیت‌های قرآنی بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر هم‌افزایی نهادهای استانی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی، گفت: نباید هم‌افزایی فعالیت‌های دینی و فرهنگی تنها به لایه‌های اجرایی محدود شود.

وی هم‌افزایی در محتوای قرآنی را موجب رویدادهای خوب و مبارک در حوزه معارف دینی اعلام کرد و یادآور شد: قرآن دنیایی از معارف است و در مورد اینکه امروزه کدام مسأله در جامعه، مسأله اولویت‌دار قرآنی است باید هم‌افزایی شود.

حجت‌الاسلام رفیعی در پایان‌ با بیان اینکه ما باید در مضامین قرآنی که دردهای جامعه را ساماندهی می‌کند به هم‌افزایی برسیم، افزود: قرآن باید در متن زندگی روزمره مردم وارد شود که این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی امکان‌پذیر است./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات