۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۴۸۰۷
حماس:

اگر اسرائیل به سیاست کثیف خود ادامه دهد منطقه اسپند روی آتش باقی می‌ماند

اگر اسرائیل به سیاست کثیف خود ادامه دهد منطقه اسپند روی آتش باقی می‌ماند
یحیی السنوار به سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا، گفت، اگر تل‌آویو به سیاست‌های کثیف خود در فلسطین ادامه دهد منطقه مانند اسپند روی آتش باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، اسرائیل را متهم به سنگ‌اندازی در پرونده تبادل اسرا کرد.

بر اساس این گزارش، السنوار در توییتر نوشت: ما پرونده تبادل اسرا را از پرونده پایان محاصره غزه جدا کرده‌ایم و به اطلاع میانجی‌ها از جمله برادران در مصر رسانده‌ایم که مرتبط کردن این دو پرونده به یکدیگر ممکن نیست.

وی ادامه داد، رویارویی اخیر به خاطر قدس درگرفت نه محاصره غزه؛ حماس جدایی غزه از قدس و کرانه باختری را نمی‌پذیرد.

السنوار افزود: اگر رژیم اشغالگر به سیاست‌های کثیف خود در قبال قدس و اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ادامه دهد منطقه مانند اسپند روی آتش باقی خواهد ماند.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی برای پرداخت هزینه قرارداد تبادل اسرا آماده نیست. ما نقشه راه آن را ارائه کرده‌ایم و بر روی آن مصمم هستیم.

آخرین درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در ماه می گذشته (۲۰۲۱) رخ داد که طی آن مقاومت بیش از ۴۰۰۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

چندی پیش،«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاس حماس در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» گفت، مقاومت مردمی، مقاومت مسلحانه یا هر شیوه دیگری را نفی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که توافق اسرا نزدیک باشد، تا کنون به هیچ توافق یا قراردادی برای تبادل اسرا از طریق مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اشغالگر نرسیده‌ایم./۹۸۸

ارسال نظرات