۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۹۴۸۹۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه باید در مسیر تحقق مطالبات رهبری گام بردارد

حوزه علمیه باید در مسیر تحقق مطالبات رهبری گام بردارد
مازندران - حجت الاسلام فلاح با بیان این که حوزه های علمیه باید در مسیر تحقق مطالبات رهبری گام بردارند، گفت: وظیفه امروز حوزه تربیت طلاب انقلابی، فاضل، مهذب و نخبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز با حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام فلاح در این دیدار با اشاره به ظرفیت های ارزشمند حوزه علمیه مازندران افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار طلبه برادر در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

وی، حوزه علمیه مازندران را دارای قدمت و سابقه ای طولانی در عالم پروری معرفی کرد و گفت: شخصیت های بنامی در مدارس علمیه شهرهای مختلف استان تحصیل کردند که در ادوار مختلف تاریخ به عنوان شخصیتی برجسته نقش آفرین بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با تلاش ها و مجاهدت های صورت گرفته طی سال های گذشته، امروز حوزه علمیه استان به یک مرکز مهم علمی تراز بالا در کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون از پایه اول تا درس خارج رسمی در سطح مدارس علمیه مازندران ارائه می شود.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به این که تا پیش از این طلاب برای ادامه تحصیل در سطوح عالی باید به قم و مشهد مهاجرت می کردند، بیان داشت: اما امروز به برکت همه تلاش های صورت گرفته، حوزه علمیه مازندران در همه سطوح علمی خدمات ارزشمندی به طلاب علاقه مند ارائه می کند.

وی با بیان این که حوزه علمیه مازندران ظرفیت های بسیار نهفته ای در خود دارد که در صورت احیاء شدن می تواند به یکی از مهم ترین مراکز حوزوی سطح کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است در دورهجدید از این ظرفیت های موجود در جهت تقویت بعد علمی، پژوهشی و تهذیبی مدارس علمیه استان بیشتر بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به وجود برخی رشته های تخصصی در سطح مدارس علمیه و همچنین مراکز تخصصی استان اشاره کرد و گفت: با توجه استقبال مناسب طلاب از رشته های تخصصی، توسعه این رشته ها در سطح مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که حوزه های علمیه باید در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید گام بردارند، بیان داشت: وظیفه امروز حوزه تربیت و پرورش طلاب انقلابی، فاضل، مهذب و نخبه است.

وی با اشاره به این که طلاب و حوزویان به عنوان سربازان امام عصر(عج) نقش و وظیفه خطیری در هدایت مردم به سمت سعادت و تعالی بر عهده دارند، افزود: به همین دلیل حوزه علمیه به عنوان سرباز خانه حضرت ولیعصر(عج) رسالت بسیار سنگینی در تربیت و پرورش طلاب فاضل و انقلابی بر عهده دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وظیفه و رسالت حوزه سنگین تر از گذشته است، بیان داشت: حوزه در کنار تربیت و پرورش طلاب باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد و تحقق این مسأله نیازمند جهش علمی در بدنه مدارس علمیه است.

حجت الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود به اهمیت توجه به مقوله پژوهش در حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه با توجه به ظرفیت های عظیمی که در این بخش دارد می تواند پرچم دار تولیدات پژوهشی در سطح جامعه اسلامی باشد.

وی با بیان این که تقویت امر تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه با بهره گیری از ظرفیت های موجود را به طور جدی دنبال خواهیم کرد، افزود: تلاش خواهیم کرد پژوهش های کاربردی در حوزه دین و مسائل مورد نیاز جامعه از سوی حوزویان و طلاب فاضل و نخبه بیشتر دنبال شود./950/پ210/

ارسال نظرات