۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۷۱۹
حجت الاسلام شکریان:

تقویت روحیه و تفکر انقلابی، راه مقاله با توطئه دشمنان است

تقویت روحیه و تفکر انقلابی، راه مقاله با توطئه دشمنان است
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، راه مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمن را تقویت روحیه و تفکر انقلابی در سطوح مختلف کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دهمین گردهمایی مدیران، معاونان و رؤسای ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی شهرهای استان ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای بازسازی ساختار فرهنگی کشور، اظهار داشت: تشکیل انقلاب اسلامی و پیروزی آن از همین مساجد صورت گرفت و امروز نقش و اثرگذاری آن در حوزه پیشرفت های مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برهیچ کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه با اشاره به کارکردهای اثرگذار مساجد در تعالی و تحکیم بنیان خانواده و حتی جوامع اسلامی، افزود: مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توجه ایشان به مسأله اخلاق و معنویت است.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: این حوزه نیازمند برنامه ریزی همه نخبگان فرهنگی و دینی، روحانیان و متولیان امور مساجد کشور است زیرا مساجد قرارگاه و کانون فعالیت های فرهنگی و دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش امامان محله و مساجد در کاهش و رفع آسیب های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: نقش و کارکرد انقلاب اسلامی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و این نیازمند همت و تلاش همه نخبگان، اندیشمندان و مبلغین در تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید با عزم جهادی و همت مضاعف برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کرد، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار تحقق این تمدن نوین در جهان است.

وی با تأکید براین که باید بیش از پیش از ظرفی بالای مساجد در جهت تقویت باورهای دینی در جامعه بهره گرفته شود، بیان داشت: مساجد دارای ظرفیت های بالایی هستند که می توان از آن در جهت تقویت ارزش های الهی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نباید کارکردهای مهم مساجد نادیده گرفته شود، ادامه داد: مسجد در کنار مسأله عبادت می تواند یک پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی برای هدایت جامعه به سمت ارزش ها باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه به مباحث فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی در جامعه بهره گرفته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر به دلیل بی توجهی به مباحث فرهنگی شاهد ولنگاری در این حوزه بودیم، خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی کشور نباید دستخوش موضوعات سیاسی در کشور شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که توجه به مباحث فرهنگی به طور در اولویت برنامه های دولت سیزدهم قرار دارد، بیان داشت: امیدواریم با توجه به نگاه خوبی که در این دولت وجود دارد شاهد جهش خوبی در مسائل فرهنگی کشور باشیم.

وی با بیان این که امروز باید مبانی و آرمان های انقلابی بیش از پیش در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: راه مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمن، تقویت روحیه و تفکر انقلابی در سطوح مختلف کشور است./950/پ210/

ارسال نظرات