۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۶۱۲
امام جمعه نکا:

معرفی مفاخر و شخصیت های بزرگ دینی به جامعه معرفی شوند

معرفی مفاخر و شخصیت های بزرگ دینی به جامعه معرفی شوند
مازندران - حجت الاسلام محمدی لائینی بر ضرورت معرفی مفاخر و شخصیت های بزرگ دینی به جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی از ایشان به عنوان یکی از مفاخر ایران اسلامی یاد کرد و گفت: باید در کنار حفظ یاد و خاطره این شخصیت بی نظیر، آثار و تألیفات به جای مانده از این عالم عامل نیز از سوی مراکز علمی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از 190 اثر از علامه حسن زاده آملی به یادگار مانده است، افزود: به طور حتم این آثار ارزشمند، گنجینه طلایی برای تشنگان معارف اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان دینی در طول تاریخ اسلام میراث دار اسلام ناب محمدی بودند، ادامه داد: رشد و تعالی امروز دین مرهون مجاهدت ها و تلاش های علما و فقهای بزرگ دینی است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که در دوران غیبت، این علمای دین بودند که اسلام اهل بیتی را حفظ کردند و به رساندند، تصریح کرد: اگر عالمان بزرگ دین نبودند، امروز خبری از دین و ارزش های الهی در جامعه نبود.

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنان دین و اهل بیت(ع) در طول تاریخ برای تحریف و از بین بردن مفاهیم دینی، هم قسم شده بودند، بیان داشت: اما اهل بیت(ع) و پس از آنها در دوران غیبت، فقها و علما بودند که مانع از تحریف دین شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شخصیت های برجسته ای همچون علامه حسن زاده آملی با مجاهدت های علمی، اخلاقی و عرفانی خود مردم را در مسیر هدایت و دینداری سوق دادند، خاطرنشان کرد: باید امروز سیره علمی و عملی این شخصیت های برجسته از سوی مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی، نقش و رسالت حوزه علمیه در بهره گیری از آثار و تألیفات ارزشمند علامه حسن زاده آملی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا طلاب جوان ما بیش از پیش زندگی این شخصیت عالمانی را مطالعه و الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز مازندران اشاره کرد و با بیان این که نخستین حکومت شیعی در این منطقه پایه گذاری شد، گفت: این نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم این منطقه به اهل بیت(ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت معرفی مفاخر و شخصیت های بزرگ دینی استان به جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه علیرغم اقداماتی که در این خصوص صورت پذیرفته، اما هنوز شخصیت های برجسته ای در مازندران گمنام مانده اند.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه با گسترش فضای مجازی، سرانه کتاب و کتابخوانی در سطح کشور کاهش پیدا کرده است که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

وی همچنین بر ضرورت تقویت کتابخانه های مساجد تأکید کرد و افزود: با توجه به جایگاه مساجد، ضروری است کتابخانه های این مرکز مهم دینی بیشتر تقویت وتوسعه پیدا کند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که باید شوق و اشتیاق کتابخوانی در جامعه بیشتر تقویت شود، گفت: تحقق این امر نیازمند در نظر گرفتن مشوق هایی در جامعه است که باید از سوی متولیان امور فرهنگی مورد توجه قرار گیرد./950/پ210/

ارسال نظرات