۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۴۸۹۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی جایگاه بانوان در جامعه را ارتقا بخشید

انقلاب اسلامی جایگاه بانوان در جامعه را ارتقا بخشید
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت تقویت ارزش های اصیل انقلابی در جامعه تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی جایگاه بانوان در جامعه را ارتقا بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از بانوان فرهنگی و مذهبی شهرستان قائمشهر با اشاره به نقش برجسته بانوان در جامعه اسلامی، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، رژیم فاسد گذشته جایگاه زن را به پایین ترین حد ممکن تنزل داده بود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی موجب ارتقای جایگاه بانوان در جامعه شد، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، بانوان در جایگاه های مختلف مشغول فعالیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی هستند و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که زن در نگاه دین از یک جایگاه رفیعی در جامعه برخوردار است، ادامه داد: این درحالی است که که کشورهای غربی که ادعای دموکراسی و دفاع از حقوق زنان را در شعارهاشان دارند، جایگاه زن را به پایین حد ممکن تنزل دادند و زن به عنوان کالای تجاری در غرب مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به اهمیت مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که برخی انسان های کوته فکر و نادان، حجاب را محدودیتی برای ارتقاء جایگاه زنان در جامعه می دانند، افزود: این در حالی است که حجاب به زن کرامت داده و موجب تقویت جایگاهش در جامعه شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را به کار گرفتند تا جایگاه زن در جامعه اسلامی را تنزل دهند، بیان داشت: تمرکز دشمنان و رسانه های غربی بر مسأله عفاف و حجاب نشان از شکست بسیاری از توطئه های آنها در سایه تقویت این موضوع است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که عفاف و حجاب، زن را در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان مصون نگاه خواهد داشت، ادامه داد: امروز در سایه این فرهنگ و ارزش اصیل دینی می توان به جایگاه های رفیعی در جامعه دست پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز بخش مهمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، افزود: داشتن دغدغه دینی و غیرت مذهبی بسیاری از بانوان کشورمان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که باید مورد توجه متولیان امور دینی و فرهنگی کشور قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز برخورد با مظاهر ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به یک دغدغه مهم در جامعه اسلامی تبدیل شده است، بیان داشت: این نگرانی جامعه دینی ما بسیار مقدس و ارزشمند است که باید برای رسیدگی و اصلاح امور راه حلی اساسی یافت.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و همراهی مردم با بسیاری از ارزش های متعالی به پیروزی رسید، ادامه داد: امروز حفظ و تقویت آن ارزش ها یک رسالت مهمی است که هم بر عهده مسؤولان و هم دغدغه مندان است.

وی با اشاره به این که دشمنان داخلی و خارجی در تلاش هستند تا این ارزش ها به فراموشی سپرده شود، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی در جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بیان این که در صدر اسلام بسیاری از انحراف ها از پیشکسوت ها آغاز شد، ادامه داد: امروز باید مراقب باشیم خدای ناکرده در مسیری غیر از مسیر انقلاب و آرمان های نظام و رهبری حرکت کنیم./950/پ210/

ارسال نظرات