۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۹۵۰۰۱

تمجید حماس از دانشجویان دانشکده‌ انگلیسی برای اخراج سفیر رژیم اسرائیل

تمجید حماس از دانشجویان دانشکده‌ انگلیسی برای اخراج سفیر رژیم اسرائیل
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام دانشجویان در اخراج سفیر رژیم اسرائیل در انگلیس از دانشکده ای در لندن را ستود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع‌رسانی خلیج الجدید صبح پنجشنبه نوشت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از دانشکده‌ای در لندن و ممانعت از شرکت وی در یک سمپوزیوم دانشگاهی تمجید کرد.

بر اساس این گزارش فعالان، دانشجویان و حامیان آرمان فلسطین روز سه شنبه هفته جاری علیه «تزیپی حوتوبیلی» سفیر رژیم اسرائیل در لندن که در یک سمپوزیوم دانشگاهی در دانشکده اقتصاد در پایتخت انگلیس شرکت کرده بود، تظاهرات و با متهم کردن او به نژادپرستی، وی را مجبور به ترک این دانشکده کردند.

«هشام قاسم» رییس اداره تبلیغات حماس در خارج گفت: این اقدامات همبستگی با آرمان فلسطین، سفرای رژیم اشغالگر قدس را در سراسر جهان به‌ویژه اروپا محاصره می‌کند و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که جنایات خود علیه ملت فلسطین را ترویج کنند.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وب‌سایت رسمی حماس، «قاسم» اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از سمپوزیوم یاد شده را پاسخی طبیعی به نقض آشکار حقوق بشر توسط رژیم اسرائیل دانست.

وی ادامه داد: اخراج سفیران رژیم اشغالگر صهیونیستی از همه مجامع بین المللی در زمینه‌های مختلف، این پیام را به اشغالگران و حامیان آن خواهد داد که جنایات آن بدون مجازات نخواهد ماند.

رییس اداره تبلیغات حماس در خارج از حامیان آرمان فلسطین در سراسر جهان خواست که به جای پذیرایی یا استقبال از سفرای رژیم اسرائیل، دست به چنین اقدامی (اخراج سفیر) بزنند.

وی افزود: «حوتوبیلی» سفیر رژیم اسرائیل در لندن مواضع نژادپرستانه و ضد فلسطینی دارد و صراحتا و به طور نامحدود از پروژه‌های شهرک‌سازی این اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین حمایت کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات