۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۹۴۸۷۰
سخنگوی جنبش حماس:

شرایط غیر انسانی اسرای فلسطین، جرقه آغاز نبرد با صهیونیست‌ها است

شرایط غیر انسانی اسرای فلسطین، جرقه آغاز نبرد با صهیونیست‌ها است
عبداللطیف القانوع در سخنانی گفت: شرایط غیرانسانی حاکم در زندان های رژیم صهیونیستی جرقه انفجاری برای هرگونه نبرد با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی از شرایط غیر انسانی حاکم در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش حماس گفت: گروه‌های مقاومت اسلامی ازجمله حماس نمی‌توانند در برابر شرایطی که اسرای اعتصاب کننده غذا دارند، دست بسته بایستند. ما برای تحقق مطالبات این اسرا تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: بی توجهی رژیم صهیونیستی به درد و رنج اسرای فلسطینی به ویژه اسرای اعتصاب کننده غذا نمایانگر چهره واقعی و منفور این رژیم است. مقاومت فلسطین، اسرا را در زندان‌های رژیم صهیونیستی تنها نخواهد گذاشت.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار داشت: شرایط غیرانسانی حاکم در زندان‌های رژیم صهیونیستی جرقه انفجاری برای هرگونه نبرد با رژیم صهیونیستی است.

روز گذشته «خضر حبیب» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در سخنانی اعلام کرد که اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا تسلیم فشارهای رژیم صهیونیستی نمی‌شوند. این عضو ارشد جهاد اسلامی گفت: اعتصاب غذای اسرای فلسطینی تا زمان تحقق پیروزی در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد. در صورت شهادت هریک از اسرای فلسطینی آماده ورود به نبرد با دشمن صهیونیستی هستیم.

وی افزود: بازداشت موقت فلسطینیان یک اقدام غیر قانونی و غیر انسانی است. صهیونیست‌ها چنین سیاستی را از استعمارگران انگلیسی به ارث برده‌اند. از سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری می‌خواهیم که برای متوقف ساختن سیاست‌های خصمانه علیه اسرای فلسطینی وارد عمل شوند.

پیشتر نیز روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است./۹۸۸/

منبع:فلسطین الیوم

ارسال نظرات