۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۹۵۰۲۲

بخشی از مردم «عفونت سقط‌ کننده» را تجربه می‌کنند

بخشی از مردم «عفونت سقط‌ کننده» را تجربه می‌کنند
افراد زیادی هستند که علیرغم ابتلای کل خانواده‌اش به کووید-19، هرگز با تست مثبت آزمایش خودش روبرو نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین،  اکنون دانشمندان توضیحی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد بخشی از مردم «عفونت سقط‌ کننده» را تجربه می‌کنند که در آن ویروس وارد بدن می‌شود اما در مراحل اولیه توسط سلول‌های T سیستم ایمنی پاک می‌شود، به این معنی که آزمایش‌های PCR و آنتی‌بادی نتیجه منفی را ثبت می‌کنند.

به نظر می رسد حجم زیادی از انسان های کره زمین اگر تست بدهند حتی اگر آلوده به ویروس هم باشند باز هم نتیجه منفی بگیرند.

به گفته دانشمندان، این کشف می تواند راه را برای نسل جدیدی از واکسن ها هموار کند که پاسخ سلول های T را هدف قرار می دهد. این روند می تواند ایمنی بسیار طولانی تری ایجاد کند.

لئو سوادلینگ، ایمونولوژیست در دانشگاه کالج لندن و نویسنده اصلی مقاله، می‌گوید: «همه شواهد حکایتی دارند که نشان می‌دهد افراد در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند اما تسلیم نشده‌اند. چیزی که ما نمی‌دانستیم این است که آیا این افراد واقعاً توانسته‌اند به طور کامل از ابتلا به ویروس جلوگیری کنند یا اینکه آیا آنها به طور طبیعی ویروس را قبل از اینکه با آزمایش‌های معمول قابل تشخیص باشد به طور غیرمحسوس از بدن خود پاک کرده اند.»

آخرین مطالعه ای که در رابطه با «تست های منفی کاذب کرونا» انجام شد به شدت کارکنان مراقبت های بهداشتی را برای علائم ابتلا و پاسخ های ایمنی در طول موج اول همه گیری تحت نظر قرار داد. با وجود خطر بالای قرار گرفتن در معرض بیماری، تعداد زیادی از داوطلبان شرکت کننده در آزمایش  در هیچ مرتبه ای از آزمایش کووید-19 نتیجه مثبت نشان ندادند. با این حال نمونه‌های خون گرفته شده از این افراد نشان داد که در مقایسه با نمونه‌های گرفته شده قبل از شیوع بیماری همه‌گیر و در مقایسه با افرادی که اصلاً در معرض ویروس قرار نگرفته‌اند، سلول‌های T که در برابر کووید-19 واکنش نشان می‌دهند، افزایش یافته است. آنها همچنین در یکی دیگر از نشانگرهای خونی عفونت ویروسی را نشان دادند.

این کار نشان می‌دهد که زیرمجموعه‌ای از افراد قبلاً سلول‌های T را داشته اند. همانطور که اشاره شد این سلول ها سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با کرونا آماده می کنند. اما چرا این افراد با وجود منفی شدن تست کرونا این سلول ها را در بدن خود به شکل آماده داشتند؟ شاید پاسخ در این باشد که احتمالا آنها با عفونت های ناشی از سایر ویروس های خانواده کرونا به وجود آمده اند، همانند سرماخوردگی.

افرادی که تست کرونای کاذب منفی دارند هرگز شناسایی نمی شوند و این ممکن است کمک زیادی به انتشار ویروس در سطح جوامع کند.

ارسال نظرات