۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۶۹۵۰۲۵

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در معرض ترور توسط رژیم صهیونیستی است

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در معرض ترور توسط رژیم صهیونیستی است
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد ترور یاسر عرفات بی‌شک توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به دلیل رد معامله قرن ترامپ در معرض ترور توسط رژیم صهیونیستی است.

او در گفت وگو با المیادین به مناسبت هفدهمین سالروز درگذشت «یاسر عرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: بدون هیچ شکی این رژیم صهیونیستی بود که یاسر عرفات را ترور کرد.

یاسر عرفات در سال ۲۰۰۴ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستانی در فرانسه درگذشت و ظاهرا بدون کالبد شکافی، در رام الله به خاک سپرده شد اما بعدها نظریه‌های مختلفی در مورد احتمال مرگ وی بر اثر مسمومیت با مواد رادیواکتیو مطرح شد.

او در ادامه این گفت‌پگو با بیان اینکه تشکیلات خودگردان همه پیشنهادهای وسوسه انگیز برای امتیازدهی از قدس را رد کرد، گفت: از زمانی که ترامپ از دست تشکیلات خودگردان ناراضی است، هیچ کشوری نیست که به فلسطین کمک کرده باشد.

ابوردینه گفت: اسرائیل با کمک واشنگتن و کشورهای منطقه اموال ما را مصادره می‌کند زیرا ما به خانواده‌های شهدا حقوق می‌دهیم و هر کسی که یک موضع میهن پرستانه داشته باشد، در معرض محاصره، قتل و مثله شدن قرار خواهد گرفت.

ابوردینه با بیان اینکه همه ملت‌های دنیا در کنار ما برای مقابله با قوی‌ترین قدرت استعماری در دنیا هستند، گفت: ما قادر به مقابله و برهم زدن تصمیم‌ها هستیم و این کار را انجام داده‌ایم.

سخنگوی تشکیلات خودگردان گفت: ما به روابط خود با ملت‌های عربی و منطقه‌ای مفتخریم و قادر به رویارویی با توطئه‌ها هستیم.

ابوردینه گفت: به ما پیشنهاد شده بود که در ازای دریافت میلیاردها دلار تشکیل کشوری با مرزهای موقت و بدون قدس شریف را بپذیریم؛ اما ما رد کردیم.

سخنگوی تشکیلات خودگردان یکی از موانع میان رام الله و واشنگتن را مساله اسرا و شهدای فلسطینی و پرداخت حقوق به آنها دانست و گفت: ما به دولت آمریکا اطلاع دادیم که از اسرا و قدس کوتاه نمی‌آییم حتی اگر پولی برای ما باقی نماند.

ارسال نظرات