۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۹۵۰۵۷
آیت الله علما:

شهید سلیمانی نماد بارز استکبار ستیزی است

شهید سلیمانی نماد بارز  استکبار ستیزی است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: شهید سلیمانی را می توان نماد بارز استکبار و استعمارستیزی دانست که در مکتب اسلام رشد یافت و همواره زندگی خویش را وقف مبارزه با ظالمان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی را می توان نماد بارز استکبار و استعمارستیزی دانست که در مکتب اسلام رشد یافت و همواره زندگی خویش را وقف مبارزه با ظالمان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اسلام همواره ملت ها را علیه ظلم و استبداد به ایستادگی ترغیب می کند و امروز جهان اسلام باید با تاسی از آموزه های این دین در مقابل مستکبرین قرار بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدات بسیاری درباره محقق شدن تمدن اسلامی دارند بنابراین ایران اسلامی به عنوان یک تمدن کهن و تاریخی باید در راستای تحقق تمدن اسلام گام بردارد و منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا محقق گردد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همه بخش ها برای تحقق تمدن اسلامی در کشور باید تلاش کنند زیرا این ظرفیت و پتانسیل در مملکت برای تحقق این موضوع وجود دارد اما باید همه بخش ها تلاش مضاعفی  داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم که این هفته اهمیت مطالعه و کتاب را به ما یادآوری می کند زیرا جامعه که در آن مطالعه نهادینه شده باشد، جامعه ای پویا و با آرامش و صلح خواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: بنابراین از متولیان فرهنگی کشور درخواست داریم که در مقوله مطالعه و کتاب نگاهی  فراگیر و جامع داشته باشد و برای نهادینه سازی مطالعه در بین مردم کارهای زیرساختی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: وجود بارگاه حضرت معصومه (س) در قم منشا خیر و برکت و گسترش علوم اسلامی شده است./1400/پ۲۰۱/

ارسال نظرات