۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۹۵۱۰۱
رهبر شیعیان پاکستان:

اساس مشکلات جهان تفکر استکباری آمریکا است

اساس مشکلات جهان تفکر استکباری آمریکا است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی گفت: آمریکا رو به زوال و افول است و اگر کماکان سیاست های استعماری خود را ادامه دهد همزمان با نابودی اسرائیل خودش نیز نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در سخنانی با بیان این که آمریکا با اقداماتی که انجام می دهد زوالش نزدیکتر می شود گفت: اساس مشکلات جهان تفکر استکباری آمریکا است.

وی با بیان این که اساس مشکلات جهان تفکر استکباری آمریکا است که مقید به هیچ قاعده و قانونی نیست، ابراز کرد: اگر جامعه جهانی این کشور را در کارهای نامشروعش آزاد بگذارد و به آن امتیازات غیرقانون بدهد، صلح، پایداری، تمدن، اخلاق و آزادی فقط به یک شعار محدود خواهد شد.

این روحانی پاکستانی خاطرنشان کرد: ایالات متحده به بدترین دیکتاتوری جهان مانند اسرائیل که متجاوز، اشغالگر و قاتل است، را می پذیرد اما کشوری مانند سوریه که تاریخ کهن و سابقه چندین قرن را دارد قبول ندارد چون بجای بردگی آمریکایی های مقاومت و استقلال را برگزیده است.

وی با تاکید به این که این کشور استکباری یعنی آمریکا، سوریه، افغانستان، مصر و حتی قاره آفریقا را نیز نابود کرد و در حال حاضر در تلاش است که روابط دوستانه و بین المللی کشورها را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، ابراز داشت: برای اسرائیل غاصب، قاتل، ظالم، ستمگر و خنجری در قلب خاورمیانه هیچ ملاکی ندارد اما کشورهای منطقه را بخاطر روابط دوستانه شان مورد انتقاد قرار می دهد.

رهبر شیعیان پاکستان با بیان این که دلیل اصلی مشکلات روز جهان و رکود اقتصادی کشورها، سیاست های ظالمانه و تهاجمی آمریکا است، اظهار داشت: امریکا بعد از غارت منابع کشورها، قصد دارد اصول سیاست خارجی را در جهان پیاده کند و با تحمیل خواسته های خود بر ملت ها، منافع خود را بدست آورد.

وی با اشاره به این که اسرائیل یک رژیم قاتل، وحشی، مایه ننگ ملت ها، تحقیر کننده بشریت و مجموعه ای از تمام پلیدی های است، گفت: اما امریکا با استفاده از هر وسیله ای در تلاش است که جهان را با اسرائیل غاصب همراه کند و تعدادی از کشورها را برای این کار تحت فشار قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با تاکید به این که کشورهای بزرگ مانند چین و روسیه از سیاست های استعماری سران آمریکا به سطوح آمده و خسته شده اند، ادامه داد: آمریکا رو به زوال و افول است و اگر کماکان سیاست های استعماری خود را ادامه دهد همزمان با نابودی اسرائیل خودش نیز نابود خواهد شد./988/

ارسال نظرات