۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۹۵۱۱۹
حجت الاسلام احتشام با تأکید بر پرهیز رسانه ها از موضع گیری های مغرضانه:

منتقدان انصاف و خطبا دقت داشته باشند

منتقدان انصاف و خطبا دقت داشته باشند
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: دشمنان و جریان غرب گرای داخلی با کمترین بهانه بیشترین هجمه ها و تخریب ها را علیه نیروی انقلابی و حامی ولایت انجام می دهند.

آیت الله صدیقی در خطبه های نماز جمعه در مقام بیان یک اصل دینی و توصیه اخلاقی گفتند: اگر اهل کشورها، استانها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و اجتماعی خدا را در نظر می گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی شدند.

اما این سخنان ایشان با حاشیه سازی و جریان سازی سایت ها و روزنامه های اصلاح طلب رو به رو شد. از این رو، حجت الاسلام علی احتشام کاشانی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره حواشی و موضع گیری های مغرضانه برخی رسانه ها از سخنان آیت الله صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران گفت: آنچه به عنوان مدرک و مستند قرآنی می توان استناد جست، آیه ۹۶ سوره مبارکه اعراف است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید اگر مردمی که در شهرها زندگی می کنند اهل تقوا باشند، برکات آسمان و زمین را بر آنها نازل می کنیم؛ و تحقق این مطلب مسلم و حتمی است.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: باید دقت کرد که برخی مطالب ذکر شده در آیات قرآن، برگرفته از علت تامه بوده، ولی برخی نتایج نیز علت تامه نبوده، بلکه سبب و مقتضی است.

وی تصریح کرد: باید دوستان فاضل و عالم ما دقت داشته باشند که بخشی از سخنان ما در رسانه ها منتشر می شود و با توجه به اینکه تمام مخاطبان ما خواص دانشگاهی و حوزوی نیستند، این مباحث را تلقی به علت تامه خواهند کرد و این امر سبب می شود که علیه جریان انقلابی فضاسازی شود.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: آنچه در کلام الهی بیان شده قطعی بوده، اما به عنوان علت تامه نبوده، بلکه علت سببی و ناقصه بود، از این رو ممکن است برخی از موارد در آیات و روایات اهل بیت بیان شده، تا وقتی مانعی وجود نداشته، تحقق خواهد یافت، اما اگر مانعی به وجود بیاید، این امر  محقق نخواهد شد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار کرد: در فضای کنونی کشور نمی توان این برداشت را کرد که اگر مشکلات معیشتی مردم زیاد شده، به طور حتمی تقوا و ایمان مردم کاهش یافته است، یا تمام کسانی که در کلان شهرها زندگی می کنند مشکل اخلاقی و اعتقادی پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه در زمان انبیا و اولیای الهی نیز ابتلائات و سختی های معیشتی وجود داشته است، گفت: اگر نماز باران به ما نیز توصیه شده برای این بوده که خشکسالی در مناطق اسلامی وجود داشته و منع فیض الهی و برکات آسمانی نیز وجود دارد، تا اینکه مومنان با نماز باران شرایط اجابت دعا و بارش باران را فراهم کنند.

گویندگان، اهل خطابه و ائمه جمعه دقت در سخنان خود را افزایش دهند

حجت الاسلام احتشام با اینکه افرادی که در خط ولایت و دفاع از نظام، انقلاب اسلامی و امامین انقلاب هستند، بیشتر در معرض هجمه های علمی و عملی قرار می گیرند، افزود: باید گویندگان، اهل خطابه و ائمه جمعه دقت در سخنان خود را افزایش دهند.

وی به تبیین علت هجمه های رسانه های اصلاح طلب و جریان غرب گرا پرداخت و گفت: همان گونه که آیت الله صدیقی در نماز جمعه بیان کرد که از اول انقلاب تا کنون به این میزان هماهنگی و هم افزایی میان سران و ارکان نظام در تبعیت از دستورات ولایت فقیه وجود نداشته است، امروز نیز خدمات رسانی و فعالیت های سران و مسؤولان نظام تبلور شعارهای اصلی انقلاب اسلامی و امامین انقلاب در دفاع از محرومین، مستضعفین و اجرای عدالت و  مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام احتشام ابراز داشت: در سند چشم انداز نظام اسلامی پیش بینی شده که ایران در زمینه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی الهام بخش کشورهای دیگر تبدیل شود، از این رو دشمنان و جریان غرب گرای داخلی در صددند که ایران اسلامی را از الهام بخشی و الگو شدن منع کنند.

وی با بیان اینکه گزینه نظامی دشمنان دیگر کارایی ندارد، از این رو آنها به نقشه ها و توطئه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روی آوردند، گفت: افرادی که حامی نظام و انقلاب هستند بیشتر مورد هجمه های دشمنان و جریان غرب گرا قرار می گیرند و آنها با کمترین بهانه بیشترین هجمه ها و تخریب ها را علیه نیروهای انقلابی و حامی ولایت انجام می دهند.

ارسال نظرات