۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۲۱۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اقامه عدل رسالت مهم قوه قضائیه است

اقامه عدل رسالت مهم قوه قضائیه است
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به رسالت خطیر قوه قضاییه در برخورد با مفاسد و اقامه عدل اشاره کرد و گفت: محور و اهمیت قوه قضاییه به اقامه عدل برمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل دادگستری استان، دادستان و قضات محاکم تجدید نظر و کیفری که در دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: قوه قضاییه نام شهید بهشتی را در ذهن متبادر می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه محور و اهمیت قوه قضاییه به اقامه عدل برمی گردد و حیات طیبه انسان نیز وابسته به اقامه عدل است، افزود: امانت داری به معنی رفتار عادلانه و به دور از تبعیض است.

وی رفتار عادلانه و به دور از تبعیض را از نشانه های ایمان دانست و عنوان کرد: قوه قضاییه به عنوان یک دستگاه مستقل برای خودش اصول و اهدافی  را تعریف کرده که این اصول و اهداف ثابت و پابرجا هستند ولی رسیدن به این اهداف می تواند با شیوه های مؤثر، نو و ابتکاری بیشتر تأثیر گذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: تحولی که در قوه قضاییه از آن به عنوان سند تحول بنیادین قوه قضائیه که بخشی از آن مربوط به  بکارگیری شیوه های نو و ابتکاری است می تواند قوه قضائیه را در اقامه عدل یاری کند.

وی با بیان اینکه کسانی که در بیرون یا در درون قوه می‌توانند در اقامه عدل اختلال ایجاد کنند، گفت: باید با استفاده از خرد جمعی و شیوه های  ابتکاری دستشان از قوه قضاییه کوتاه شود و باید گروهی اندیشه ورز در رشته‌های مختلف برای این کار مامور شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در کنار قضاوت و داوری کردن، احیا حقوق عامه در اقتصاد، امنیت، دفاع از حقوق مردم و گسترش آزادی از دیگر وظایف قوه قضاییه است.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که ایجاد ناهنجاری می کنند و در نظم عمومی اختلال ایجاد می کنند باید با اقتدار، فوریت به گونه ای مجازات شوند که برای دیگر  هنجارشکنان درس عبرت شوند، عنوان کرد:  اگر به این هنجارشکنان فرصت بدهیم کادرسازی می کنند و مسئله حل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه گسترش عدل و آزادی، پیشگیری از وقوع جرم از دیگر وظایفی است که در قانون اساسی برای دستگاه قضا در نظر گرفته شده است، اظهارداشت:  انجام صحیح این وظایف نیازمند مطالعه و برنامه ریزی دقیق و عظیمی است.

وی حسن اجرای قانون را از دیگر وظایف قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: گاهی قانون به شکل کلان نقض می شود، مبارزه با فساد بیرون و درون قوه قضائیه بسیار مهم است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات