۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۹۳۲۳۱
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دولت شرایط بازگشت برخی کالاهای اساسی به سبد زندگی مردم را فراهم کند

دولت شرایط بازگشت برخی کالاهای اساسی به سبد زندگی مردم را فراهم کند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام سالاری گفت: باید دولت برای کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی و بازگشت آن‌ها به سبد زندگی مردم اقدامات سنجیده و غیراحساسی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست شماری از مسئولان استانی، با اشاره به انتظارات مردم از دولتمردان، اظهار کرد: اکنون انتظار مردم این است که دولت برای تصحیح و کاهش قیمت کالاهای اساسی دست به اقدامات سنجیده و غیراحساسی بزند و شرایط را برای بازگشت برخی کالاهای اساسی به سبد زندگی مردم فراهم کند.

وی افزود: این پنج ماه که تا پایان سال باقیمانده، پنج ماه طلایی برای دولت است، مردم ما خصوصاً اقشار مستضعف که ولی‌نعمتان اصلی کشور و نظام هستند باید در همین ماه‌های آینده احساس خوبی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: اینک احساس می‌شود برخی دست‌های پشت پرده که از سابق بر سرکار هستند نمی‌خواهند شرایط بازار کالا به آرامش برگردد، افزایش بی‌رویه قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر و فضاسازی رسانه‌ای از سوی رسانه‌هایی که 8 سال چشم بر همه مشکلات بسته بودند حکایت از طراحی آنان برای افزایش التهابات کاذب در بازار دارد.

وی تصریح کرد: سفرهای استانی و حضورهای میدانی روسای قوا به‌خصوص سفرهای جمعه صبح رئیس محترم جمهور در استان‌های مختلف و حضور در متن مردم به‌خصوص حاشیه‌نشینان و دردمندان جامعه از اقدامات اصلی است که در 8 سال گذشته به فراموشی سپرده شده بود.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه این اقدام یک حرکت اساسی است که نفس وجود آن، قابل‌تقدیر و تحسین است، ادامه داد: طبیعی است هدف رئیس‌جمهور محترم از این سفرها، فراتر از یک حضور میدانی است باید این سفرها برای هر استان، آغاز گشایش اساسی در رفع مشکلات آن استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور که جزء موانع اصلی تولید به شمار می‌آید و متأسفانه راه‌حل اساسی نیز برای آن به اجرا درنیامده است؛ معضل قاچاق کالا در سطح کلان است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: طبیعی است منظور ما از قاچاق کالا پدیده ناهنجاری است که زاییده قوانین دست و پاگیر، نظارت ضعیف، فساد اداری و عدم پاک‌سازی عناصر فاسد در بزنگاه‌های حساس اداری است.

وی افزود: حجم سنگین قاچاق 20 میلیارد دلار کالای قاچاق که همواره مورد اعتراض رهبر معظم انقلاب بوده است، همچنان مانند یک عارضه سرطانی پیکره نظام اداری کشور را آزرده است.

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در این میدان مأموریت و رسالت ویژه‌ای دارد، گفت: به نظر می‌رسد در این میدان هماهنگی سه قوه به‌خصوص قوه مجریه و قوه قضاییه ضرورت بیشتری دارد و این دو دستگاه باید با حساسیت بیشتری از این بلیه فسادزا، هرچه سریع‌تر جلوگیری کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات