۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۹۵۲۲۲
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

عربستان منتظر شکست‌های بیشتر در منطقه باشد

عربستان منتظر شکست‌های بیشتر در منطقه باشد
شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که عربستان باید منتظر شکست‌های بیشتر در منطقه باشد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت روز شهید در منطقه «عیتیت» در جنوب لبنان اظهار داشت، ما قصد درگیری با عربستان سعودی و یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را نداریم و خواستار روابط پایدار با برادران عرب خود هستیم اما نه به قیمت از دست رفتن حاکمیت و عزت ملی.

شیخ دعموش در ادامه سخنان خود افزود، روز گذشته نمایندگان آمریکایی، عربستان را به کشتار مردم یمن متهم کردند و گفتند که محاصره ویرانگر ضد یمن باید پایان یابد. در این شرایط آیا عربستان جرات خواهد کرد سفیر خود را از واشنگتن فرا بخواند و سفیر آمریکا را از ریاض اخراج کند یا خواستار استعفای نمایندگان آمریکا از کنگره شود؟

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد، قطعاً عربستان جرات چنین کاری را ندارد اما این کار را با لبنان کرد و یک بحران و جنگ بیهوده علیه این کشور به راه انداخت. در این میان برخی طرفهای داخلی لبنان و کسانی که به امرار معاش از طریق منابع و سفارتخانه‌های خارجی عادت دارند در تشدید تنش‌های عربستان ضد لبنان مشارکت کردند.

وی هدف اصلی بحران آفرینی عربستان علیه لبنان را محاصره مقاومت و حزب الله و تغییر معادلات سیاسی در داخل لبنان و ایجاد یک واقعیت سیاسی جدید دانست که بتواند مقاومت را تضعیف کرده و لبنان را در دایره تسلیم کامل مقابل اراده عربستان قرار دهد.

شیخ دعموش با تاکید بر این که جنگ علیه مقاومت در لبنان، از قبل شکست خورده است گفت، ما به کسانی که در تلاش برای تضعیف مقاومت هستند، می‌گوییم که اهداف آنها محقق نخواهد شد؛ زیرا مقاومت در لبنان ریشه‌دار است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از بین ببرد و یا نقش آن در محافظت از کشور را محدود کند. پس خودتان را خسته نکنید و تلاشهایتان متمرکز بر پیدا کردن راهی جهت خروج از باتلاق یمن باشد.

این مقام حزب الله در ادامه خطاب به سعودی‌ها اظهار داشت، شما در گذشته تلاش زیادی برای تضعیف مقاومت کردید و نتیجه آن شکست بود و مقاومت قدرت و حضور خود را تقویت کرد. شما شکست خوردید و نتوانستید به اهداف خود برسید. امروز شما و اربابانتان در آمریکا و اسرائیل در همه جبهه‌ها از افغانستان گرفته تا سوریه و یمن ضعیف و سردرگم و نیز شکست خورده شده‌اند؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که وضعیت شما در لبنان بهتر از سایر کشورهای منطقه باشد. منتظر شکست و ناامیدیهای بعدی باشید./۹۸۸/

ارسال نظرات