۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۱۵۶
رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان:

آمریکا به قدرت ایران واقف است/ به همکاری و رابطه با ایران افتخار می‌کنیم

آمریکا به قدرت ایران واقف است/ به همکاری و رابطه با ایران افتخار می‌کنیم
محمد رعد گفت که آمریکایی‌ها به نابودی رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کنند، بلکه به فکر چگونگی حفظ آن و جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای هستند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، محمد رعد رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان و رئیس شورای اجرایی این جنبش گفت که آمریکایی‌ها از قدرت ایران اطلاع دارند.

پایگاه خبری العهد به نقل از رعد گزارش داد: «آمریکایی‌ها به نابودی رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کنند، بلکه به فکر چگونگی حفظ آن و جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای هستند، اما همه چیز تمام شده و قطار به آخرین ایستگاه خود رسیده است و ایران به زودی به یک کشور هسته‌ای بدل خواهد شد».

وی خاطر نشان کرد: «ما به همکاری و روابط با ایران که برای حاکمیت خود مبارزه می‌کند، افتخار می‌کنیم».

این نماینده لبنانی تصریح کرد: وقتی به گروه‌های سیاسی حاکم در لبنان می‌گوییم که پیشنهادات ایران به لبنان را در همه سطوح بررسی کنند، پاسخ می‌دهند: ما به آمریکایی‌هایی که تعامل با ایران را وتو می‌کنند چه خواهیم کرد و چه خواهیم گفت؟».

رعد همچنین گفت: ایران به لبنان پیشنهاد داده است که ظرف ۶ ماه یا یک سال دو نیروگاه راه اندازی و برق را به صورت ۲۴ ساعته تامین کند، اما برخی مخالف هستند. چینی‌ها نیز پیشنهاد راه اندازی نیروگاه را داده‌اند، اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و نمی‌خواهند نیروگاه بسازند یا حتی به آن کمک کنند، با وجود این، آیا ما یک کشور مستقل هستیم؟».

وی با بیان اینکه حکومت لبنان نگفته است که جنگ علیه یمن پوچ است، تأکید کرد: «ما شهروندان این کشور می‌گوییم [که جنگ لبنان، بیهوده است]. سعودی‌ها در وضعیت عقب‌نشینی و ترس از حاکمیت خود قرار دارند».

این نماینده لبنانی خاطر نشان کرد: «با وجود اینکه [سعودیها]هنوز به جنگ ادامه می‌دهند، تا کنون هزینه تجاوزات آن‌ها حدود ۹۰۰ میلیارد دلار شده است و اکنون پس از سقوط مأرب، ۱۵۰ میلیارد دلار تسلیحات برای تقویت بنیه دفاعی خریداری کرده‎ اند».

رعد با بیان اینکه آمریکایی‌ها، عربستان را گاو شیری خود می‌داند، در پایان تصریح کرد: «وقتی می‌گوییم جنگ یمن یک جنگ پوچ است، این به سود عربستان سعودی، است. زیرا به آن هشدار می‌دهیم که به نتیجه‌ای نخواهد رسید»./۹۸۸/

ارسال نظرات