۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۹۵۲۸۳

کتاب اندیشه سیاسی اسلام منتشر شد

کتاب اندیشه سیاسی اسلام منتشر شد
کتاب اندیشه سیاسی اسلام اثر آیت الله مصباح یزدی در کشور هندوستان منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب اندیشه سیاسی اسلام اثر آیت الله مصباح یزدی در کشور هندوستان منتشر شد که اثر حاضر نگاهی پيرامون نگرش اسلام به قانون و قانون‌گذاري در حيطه انديشه‌هاي سياسي آن است.

اين کتاب حاصل سلسله گفت‌وگوهاي نويسنده محترم در سخنراني‌هاي پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران پيرامون موضوع نظريه سياسي اسلام مي‌باشد که عناوين فصل‌هاي بيست و سه‌گانه آن، نشان از دامنه مباحثي است که در حوزه مسايل سياسي اسلام به آن‌ها پرداخته شده است.

در ابتداي اين اثر، درباره جايگاه عناصري مانند: سياست، آزادي، ساختار حکومت، دموکراسي و قوانين در نظام ديني بحث و در ادامه، به گونه بنيادين، تفاوت نگاه اسلام و غرب به ارزش‌ها و قوانين، ارزيابي گرديده و نگرش مادي غرب تبيين شده است. نويسنده در پايان، مباحثي چون: ارتباط ربوبيت تشريعي با حاکميت و قانون‌گذاري، ويژگي اسلام در حوزه سياست و حکومت و بررسي اصل وحدت در انسانيت و تابعيت شهروندان را مطرح نموده است.

کتاب اندیشه سیاسی اسلام توسط حجت الاسلام مولانا اقبال حیدر حیدری در 395 صفحه به زبان اردو ترجمه گردیده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری انتشارات ولایت این کتاب را در 1000 نسخه در کشور هندوستان منتشر نموده است.

مخاطبان محترم برای دریافت حضوری کتاب مذکور می توانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه ۶ مجمع جهانی اهل بیت(ع) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات