۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۹۵۲۸۴

عربستان به یک روحانی شیعه لبنانی مخالف حزب الله تابعیت داد

عربستان به یک روحانی شیعه لبنانی مخالف حزب الله تابعیت داد
عربستان سعودی به «محمد الحسینی» روحانی شیعه لبنانی و دبیرکل شورای موسوم به «شورای اسلامی عربی» در این کشور تابعیت سعودی داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عربستان سعودی به «محمد الحسینی» روحانی شیعه لبنانی و دبیرکل شورای موسوم به «شورای اسلامی –عربی» در این کشور تابعیت سعودی داد.

الحسینی در فهرست کارشناسان حوزه انرژی و شخصیت های دینی، پزشکی و آموزشی دیده می شود که از سوی پادشاه عربستان تابعیت این کشور را دریافت کرده اند.

وی پس از دریافت تابعیت عربستان گفت:« با یک دستور سخاوتمندانه، تابعیت عربستان را به ما دادند و این افتخار بزرگی است که زیباترین مفاهیم وفاداری و وابستگی را بیان می کند».

الحسینی با تمجید از اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و چشم انداز ۲۰۳۰ وی، تاکید کرد: «اعطای تابعیت عربستان در واقع وفاداری، وابستگی و مسئولیتی است که هر انسان عربی و مسلمان به آن افتخار می کند و مسئولیت حفظ چنین بخشش گرانسنگی مترتب بر آن است».

روزنامه عکاظ درباره وی مدعی شده است: «الحسینی به مخالفت با فرقه گرایی، حمایت از طرح های معتدل و مقاومت با تلاش ها برای سیاسی کردن طایفه شیعیان شناخته شده است».

الحسینی خود را یک روحانی شیعه معتدل معرفی می کند و مدعی است که با مقابله با فرقه گرایی می پردازد.

وی از مخالفان شدید حزب الله لبنان است و سال ۲۰۱۱ میلادی به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد./۹۸۸/

منبع:عکاظ

ارسال نظرات