۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۵۳۰۳
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

مطالعه آثار شهید مطهری برای طلاب و مبلغان دینی امری ضروری است

مطالعه آثار شهید مطهری برای طلاب و مبلغان دینی امری ضروری است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سنایی مهر گفت: طلاب و مبلغین دینی آثار علامه مطهری را به خوبی مطالعه کنند زیرا پاسخ به بسیاری از شبهات دینی در آثار این عالم نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر امروز در نشستی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در حوزه علمیه کنگاور برگزار شد، اظهار داشت: اولین و اصلی ترین منبع علم آموزی برای مسلمین کتاب قرآن کریم است که از سوی خداوند متعال برای هدایت و بصیرت ما نازل شد.

مدیر حوزه علیمه شهرستان کنگاور گفت: بنابراین انسان با مطالعه هم می تواند بر علم خویش بیفزاید و هم اینکه کتاب در شکل گیری شخصیت وی تاثیرگذار است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کرد، بیان داشت: خوشبختانه فرهنگ و تاریخ ما از نویسندگان و مولفان بسیار معروفی برخوردار بوده است به نوعی که این سرزمین جزو اولین مکان هایی بوده که کتاب در بین مردمش وجود داشته است و وجود این همه دانشمند و فرهیخته نتیجه همین امر می باشد.

حجت الاسلام سنایی مهر با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشورمان در جایگاه واقعی خود نیست، افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی و علمی این کشور، جایگاه کنونی مردم در بحث مطالعه به هیچ وجه در شان ملت ایران نیست و این موضوع باید اصلاح شود.

مدیر حوزه علیمه شهرستان کنگاور گفت: البته نباید تمامی مشکلات را به بی تفاوتی مردم گره بزنیم، مشکلاتی هستند که باعث می شود مردم نتوانند وقتی برای مطالعه داشته باشند با این حال کسی که اهل کتاب و مطالعه است می تواند بخشی از زمان خود ولو اندک را به این امر اختصاص دهد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: موضوع دیگری که نباید مورد غفلت قرار بگیرد، کاهش محسوس حمایت های دولتی در سال های اخیر از ناشران، نویسندگان و مراکز چاپ است، امیدواریم دولت جدید بتواند این معضل فرهنگی را برطرف کند.

حجت الاسلام سنایی مهر در ادامه به برخی از آثار مطرح در مباحث دینی و عقیدتی اشاره کرد و گفت: طلابی که در مدارس علمیه حضور دارند باید مطالعات خود را مدیریت کنند یعنی جدای از مطالعه کتب درسی، در بحث مطالعه کتاب های غیردرسی نیز همواره کوشا باشند.

مدیر حوزه علیمه شهرستان کنگاور تصریح کرد: خوشبختانه آثار بسیار خوب، مستند و معتبری در حوزه دین، رفع شبهات اعتقادی در دست داریم که مطالعه آنها برای هر طلبه ای ضروری است. از طلاب انتظار داریم که آثار شهید علامه مطهری را به خوبی مطالعه کنند زیرا پاسخ به بسیاری از پرسش ها و شبهات دینی و ایمانی در آثار این عالم نهفته است./1400/پ210/

ارسال نظرات