۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۹۵۳۱۶
سردبیر نشریه پوپک مطرح کرد؛

گرانی کتاب و کاغذ، مشکل اصلی نویسندگان و خوانندگان

گرانی کتاب و کاغذ، مشکل اصلی نویسندگان و خوانندگان
ملامحمدی گفت: کتاب چراغ دانایی است، یک کتاب خوب و باارزش تمامی الگوهای زندگی را به دست بشریت خصوصاً کودکان می دهد.

مجید ملامحمدی سردبیر نشریه پوپک در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در روز کتاب و کتابخوانی گفت: از آنجایی که مرحوم پدرم، آیت الله محمد محمدی اشتهاردی از نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم بود، در خانه کتاب زیاد داشتیم و از دوران کودکی به کتاب و کتابخوانی علاقمند و دوست داشتم نویسنده بشوم.

وی ادامه داد: از دوران مدرسه با نشریات و مجلات مختلف آشنا شدم و سعی کردم برای آن ها مطالبی را بنویسم، نتیجتاً چون با مجلات کودک و نوجوان ارتباط داشتم، کارهایم نیز کودکانه بود و بعد از انقلاب هم با نشریات سلام بچه ها، کیهان بچه ها، سروش نوجوان، نشریات رشد و ... ارتباطم جدی و آثارم به چاپ رسید و به طور حرفه ای شعر و داستان برای بچه ها به نگارش درآوردم.

نویسنده کتاب اسب های کور ابراز کرد: برای نوشتن نیاز به مطالعه بسیار زیادی است در درجه اول نویسنده باید استعداد لازم برای نویسندگی را داشته باشد که معمولا اکثر افراد از این نعمت الهی برخوردارند اما اندکی از این استعداد استفاده می کنند. باید پشتکار و مطالعه زیاد داشت، برای نویسندگی بایستی کتاب های قوی و خوب را مطالعه کرد.

ملامحمدی با بیان اینکه نویسنده باید آثار خوب و قوی گذشته و حال را مطالعه کند، عنوان کرد: با مطالعه آثار درجه یک، نویسنده باید به قلم خود نگاه درست و دقیقی بدهد تا نگاهش به زندگی نگاه خوب و سوژه های ناب را به قلم درآورد.

وی با بیان اینکه مطالعات واتساپی و شبکه های مجازی مطالعه جان دار نیست، اظهار داشت: تاکید ما برآثار قوی است، آثار ضعیف برای افراد تازه کار اصلاً خوب نیست چرا که با این الگوی ضعیف قلم خواهند زد.

نویسنده کتاب های کودک اذعان داشت: در ماه حدود 5 هزار صفحه مطالعه می کنم و  از کتاب های مجازی، پی دی اف و خود کتاب کاغذی برای مطالعه استفاده می کنم اما به خواندن اصل کتاب کاغذی تمایل بیشتری دارم.

سردبیر نشریه پوپک با اشاره به ضرورت کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: کتاب چراغ دانایی است، یک کتاب خوب و باارزش تمام آن الگوهای زندگی را به دست بشریت خصوصاً کودکان می دهد، در تمام مسائل راهنمای مسیر است و اگر قرار بود انسان ها به حرف زدن بسنده کنند علم به فراموشی سپرده می شد و قطعاً ماندگاری تاریخ و تقابل بین راه درست و اشتباه با کتابنویسی و کتابخوانی محقق می شود.

ملامحمدی اظهار داشت: مشکل اصلی نویسندگان و خوانندگان گرانی کتاب و کاغذ است، نویسندگان و خوانندگان هر دو از این رویه گلایه دارند و به نفع هیچکدام نیست، دوست داریم مشکل گرانی کاغذ و کتاب حل شود و از این بخش حمایت شود تا نویسنده و مخاطب هر دو از کتاب نفع ببرند.

وی با اشاره به سرانه مطالعه در کشور خاطرنشان کرد: شاید فضای مجازی ضربه هایی را به کتابخوانی زده باشد، چراکه وقت نسل امروز را اشغال کرده است و شاید پایین آمدن سرانه مطالعه به دلیل فضای مجازی و همچنین گرانی کتاب باشد، البته فرهنگ سازی کتابخوانی در جامعه از ضروریات است، باید از کودکی با کتاب و مطالعه آشنایی پیدا کرد.

سردبیر نشریه پوپک در پایان ابراز داشت: رمان های اسب های کور، داعشی و عاشقی، مسیرخارج از نقشه سه رمانی است که با موضوع کربلا برای کودکان نوشته ام، یک کتاب 5جلدی هم با اسم قصه های مامان جونی و زیارت به تازگی از من به چاپ رسیده است که کودکان در این کتاب با زیارت و تعریف آن به صورت داستان آشنا می شوند. این کتاب را انتشارت به نشر آستان قدس رضوی چاپ کرده است.

ارسال نظرات