۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۳۲۶

کنگره علامه طباطبایی همزمان با چهلمین سالگرد درگذشت ایشان شروع به کار کرد

کنگره علامه طباطبایی همزمان با چهلمین سالگرد درگذشت ایشان شروع به کار کرد
کنگره علامه طباطبایی همزمان با برگزاری مراسم چهلمین سالگرد درگذشت ایشان شروع به کار کرد و دبیر اجرایی این کنگره توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمد باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در مراسم چهلمین سالگرد درگذشت علامه طباطبایی از شروع به کار رسمی کنگره علامه طباطبایی خبر داد.

وی گفت: از دیماه 99 توافق با ارگان های مختلف جهت برگزاری کنگره ای به مناسبت چهلمین سال درگذشت علامه طباطبایی انجام گرفت و با توجه به جامعیت علمی ایشان قرار شد که به صورت بین المللی برگزار شود و تا کنون 24 مرکز علمی، اجرایی و فرهنگی کشور اعلام آمادگی کردند.

دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی ادامه داد: کمیته ها به خصوص کمیته علمی فعال شدند و فراخوان مقاله آماده شده که از امروز به صورت رسمی فعالیت های علمی کنگره منتشر خواهد شد؛ پیش نشست های علمی در محیط حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد و با اقدامات صورت گرفته پیش نشست های علمی در خارج از کشور هم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: جمع آوری خاطرات شفاهی شاگردان و مرتبطین در دستور کار قرار دارد که این کار در میانه اجرا است و با بخشی از شاگردان علامه مصاحبه صورت گرفته که امیدواریم صدا و سیما هم به ما کمک کند.

معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: برای الگو سازی نسبت به شخصیت علامه طباطبایی محور هایی را در نظر گرفتیم که بخش قابل توجهی از این برنامه ها مربوط به عموم جامعه است.

وی با خطاب قرار دادن وزیر فرهنگ که یکی از حضار بود گفت: مجمع عالی حکمت از چند سال قبل به دنبال این است که روز 24 آبان که سالروز ارتحال علامه است به عنوان روز حکمت اسلامی در تقویم نامگذاری شده و جایزه حکمت اسلامی در این روز تعیین و اهدا شود.

خراسانی تأکید کرد: راه اندازی بانک اطلاعاتی آثار مربوط به علامه طباطبایی از اهداف کنگره است که امیدواریم بتوانیم ثمره برسانیم؛ برنامه های کنگره در 7 استان در حال برگزاری است که به صورت عمومی و تخصصی دیده شده است و در این ویژه برنامه ها 116 برنامه علمی برگزار شده است؛ مجموع برنامه های این کنگره در کتاب یادنامه منتشر می شود.

وی ادامه داد: گردهمایی اساتید علوم عقلی با سخنرانی آیت الله جوادی آملی از برنامه این کنگره است که چهارشنبه همین هفته برگزار می شود.

دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی گفت: ویژه برنامه روز جهانی فلسفه در نمایشگاه اکسپو در دوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم روز جمعه بتوانیم این برنامه را در این نمایشگاه با پخش سخنرانی آیت الله جوادی آملی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از حمایت آیت الله اعرافی نسبت به مجمع و کنگره علامه طباطبایی تشکر می کنیم و از مدیریت آستان فاطمه معصومه و رادیو معارف و سیمای قم نیز کمال تشکر داریم.

در پایان پوستر ویژه کنگره علامه طباطبایی با حضور وزیر ارشاد و آیت الله اعرافی رونمایی شد.

ارسال نظرات