۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۹۵۳۶۳
اندیشمندان کشمیری در کنفرانس سیره نبوی:

عمل به سیره پیامبر رمز شکوه و اقتدار مسلمانان است

عمل به سیره پیامبر رمز شکوه و اقتدار مسلمانان است
کنفرانس سیره نبوی به همت انجمن شرعی شیعیان کشمیر و با حضور علما، طلاب، اندیشمندان و تعداد زیادی از عموم مردم درحوزه علمیه جامعه باب العلم بدگام کشمیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس سیره نبوی به همت انجمن شرعی شیعیان کشمیر و با حضور علما، اندیشمندان، ائمه جمعه و جماعت، صدها تن از طلاب برادر و خواهر و تعداد زیادی از عموم مردم منطقه روز گذشته درحوزه علمیه جامعه باب العلم میرگند بدگام کشمیر برگزار شد.

بنا به این گزارش ریاست این کنفرانس را حجت الاسلام والمسلمین آغا سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان بعهده داشته اند.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم و اجرای سید طاهر حسین موسوی آغاز و سپس مداحان و  شعرا سروده های خود را تقدیم حضار کردند و پس از آن سخنرانان گوشه هایی از سیره پیامبر اسلام را تبیین نمودند.

حجج اسلام والمسلمین شیخ غلام رسول نوری، مسرور عباس انصاری، سید مجتبی عباس موسوی، خورشید احمد قانونگو، سید شمس الرحیم، شیب شوکت شاه و وکیل زاهد علی از جمله سخنرانان این کنفرانس بودند.

سخنرانان ضمن تبیین گوشه های مختلف سیره پیامبر اکرم(ص)، اسوه رسول اسلام(ص) را تفسیر عملی قرآن کریم و سیره آن حضرت را مایه رحمت و رستگاری برای مردم جهان دانستند و گفتند: رمز شکوه و اقتدار مسلمانان در عمل به سیره حضرت محمد مصطفی(ص) است.

آنان اهانت مستمر و پی در پی به قرآن کریم و ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را برای مسلمانان جهان، بسیار دردناک توصیف کردند و افزودند: بهترین پاسخ و واکنش به چنین اقدامات کثیفی این است که همه ما تمام زندگی و امور خود را طبق شرع مقدس اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) انجام دهیم و دشمنان اسلام را از رسیدن به اهداف پلیدشان باز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان کشمیر هند نیز در سخنان خود سیره پیامبر اکرم(ص) را راه حل تمام مشکلات و مصائب جهان اسلام دانست و عنوان کرد: شرایط کنونی جهان اسلام مقتضی این است که مسلمانان بر سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) عمل کنند و در تمام میدان ها اتحاد و وحدت اسلامی را نمایش بگذارند.

وی با بیان این که جهان هر چه متمدن تر شود، شکوه و عظمت اسلام و پیامبر اسلام(ص) بر جهان بشریت آشکارتر خواهد شد، ادامه داد: علیرغم همه نقشه های شوم دشمنان اسلام، اقتدار دین مبین اسلام بر کره زمین باقی خواهد ماند.

این روحانی کشمیری با تاکید به این که امروز موج و طوفان اسلام هراسی سراسر جهان را درنوردیده است و تبلیغات بی اساس علیه اسلام و مسلمین انجام می شود، اظهار داشت: بهترین راه برون رفت از وضعیت موجود این است که مسلمانان سیره پیامبر اکرم(ص) را شعار خود قرار دهند و تصویر واقعی اسلام را بر روی جهانیان بکشند./988/

عمل بر سیره پیامبر رمز شکوه و اقتدار مسلمانان است

ارسال نظرات