۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۹۵۳۹۰
رئیس موسسه امت واحده پاکستان:

اتحاد اسلامی حکم صریح قرآن کریم است

اتحاد اسلامی حکم صریح قرآن کریم است
حجت الاسلام والمسلمین شھیدی اتحاد و وحدت اسلامی را بیش از پیش در برھه کنونی ضروری دانست و گفت: اتحاد اسلامی حکم صریح قرآن کریم است و مخالفان آن مخالفان قرآن اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شھیدی رئیس موسسه امت واحده پاکستان، روز گذشته در ھمایشی، جھان اسلام را برای مبارزه با پدیده افراط گرایی و تروریسم فراخواند و گفت: اتحاد اسلامی حکم صریح قرآن کریم است و مخالفان آن مخالفان قرآن اند.

وی با اشاره به آیه ۹۲ سوره انبیاء: إِنَّ هٰذِه أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ ؛ این طریقه شما آیین یگانه (و پاک اسلام) است و من یکتا پروردگار و آفریننده شما هستم، پس تنها مرا پرستش کنید، ابراز کرد: خداوند متعال و قرآن ھمه ما را امت واحده قرار داده است، و مشترکان جھان اسلام بیش از موارد اختلافی آن اند، پس ما به جای اختلاف به اتحاد و ھمدلی چنگ بزنیم.

این روحانی پاکستانی با تاکید به راه اندازی موج قتل و کشتارهای اخیر در جھان اسلام بویژه در پاکستان و افغانستان توسط داعش و گروه ھای تکفیری، گفت: اتحاد و وحدت اسلامی بیش از پیش در برھه کنونی ضرورت دارد، لذا ھمه ما باید تمام توان خود را در ایجاد اتحاد و ھمدلی اسلامی بین جامعه مسلمانان به کار گیریم چون حکم صریح قرآن کریم نیز همین است.

وی با استناد به آیه شریفه ۱۰۷ سوره انبیاء: وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِینَ؛ و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی، به تبیین حکمت و فلسفه وجودی پیامبر اکرم (ص) پرداخت و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) تمام توان خود را بکار گرفت تا فضای اتحاد و ھمدلی در جامعه برقرار شود، پیامبر(ص) حتی کفار را نیز از خود دور نمی کرد، بین مسلمانان عقد اخوت خواند و آنان را برادر ھمدیگر قرار داد تا یار و یاور ھمدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شھیدی در تفسیر آیه شریفه 103 سوره آل عمران: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّه جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راه های متفرّق نروید، گفت: طبق فرمایشات تمام مفسرین مخاطب این آیه کریمه ھمه ملت ھای مسلمان اند، این اختصاص به شیعه، سنی و وھابی ندارد، لذا اگر ما مدعی عمل به قرآن کریم و فرمایشات آن ھستیم باید باھم متحد شویم و دربرابر دشمنان اسلام به صف بایستیم.

وی در آخر به سیره عملی پیامبر اسلام(ص) که آن حفظ حرمت پیروان تمام مذاھب و ادیان است، اشاره کرد و افزود: متاسفانه عده‌ای از جاهلان تندرو و افراطی در تلاش اند که چهره اسلام را تخریب کنند و این وظیفه رھبران اسلامی است که این امر را محکوم کرده و جلوی چنین اعمال زشتی را بگیرند./988/

ارسال نظرات