۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۹۵۴۴۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت رویکرد فرهنگی در مدیریت شهری

ضرورت تقویت رویکرد فرهنگی در مدیریت شهری
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تقویت رویکرد فرهنگی شهرداری ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار شهردار مرکز استان با تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(ص) گفت: هر چه از روح و حقیقت اهل بیت(ع) فاصله بگیریم تاریکی ها، دزدی ها، اختلاس ها، سوء استفاده، دنیا پرستی ها و سودجویی ها بیشتر می شود.

وی افزود: هر به چه کانون حقیقت اهل بیت(ع) و تعالیم نورانی آنها نزدیک تر شویم این ظلمت ها به نور حقیقت، صداقت، امانت وفا و پاکی در کارنزدیک تر می شویم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید پیوند قلبی و روحی خود را با کانون ها بیشتر تقویت کنیم، گفت: به طور حتم داشتن چنین روحیه ای موجب موفقیت در امور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که در عمل به وظیفه باید ساده و مخلص باشیم، تصریح کرد: باید در جایگاهی که قرار داریم کاهش هزینه ها و برقراری عدالت نسبی را مورد توجه قرر دهیم.

وی با تأکید براین که سیاست شهرداری باید استفاده از پتانسیل و ظرفیت های نیروهای خود باشد، افزود: شهرداری ها باید در اداره شهر تنها به فکر کمک های دولتی نباشند و از ظرفیت شهری استفاده کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که سیاست همه کشورها استفاده از ظرفیت مالیات در اداره امور است، ادامه داد: متأسفانه در کشور ما از منابع زیرزمینی و خدادای برای اداره کشور استفاده می شود.

وی با بیان این که باید نظام عوارضی و مالیاتی درستی در کشور داشته باشیم، افزود: مالیات در کشور نباید تنها از قشر ضعیف جامعه گرفته شود و باید یک عدالتی در این خصوص وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروزه اداره شهرها تخلف بنیان است، تصریح کرد: نباید این گونه باشد که فردی به راحتی تخلف کند و بعد با ارجاع به یک کمیسیون و پرداخت جریمه به راحتی بر آن تخلف سرپوش گذاشته شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت حفظ صلابت و قانون گرایی در امور تأکید کرد و افزود: شهرداری ها تلاش کنند تا رویکرد فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون در همه ادارات و نهادهای جریان خون شهدا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، داشتن پیوست فرهنگی، عدالت، جوان گرایی و تقویت جریان انقلابی را در همه امور مورد تأکید قرار دارد و گفت: باید در کنار همه این ها حیثیت یک شهر نیز مورد توجه قرار گیرد و این گونه نباید با یک فساد آبرو و حیثیت یک شهر از بین برود.

وی با تأکید بر این که قبل از کار عمرانی در کشور باید شاهد اجرای کار فرهنگی باشیم، بیان داشت: توجه به بعد فرهنگی یک شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این مسأله باید مورد توجه شهرداری ها قرار گیرد./950/

ارسال نظرات