۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۹۵۵۹۱
امام جمعه بیرجند:

تفکر بسیجی بر پایه خدمت به جامعه است

تفکر بسیجی بر پایه خدمت به جامعه است
خراسان جنوبی - حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در راه‌حل و تفکر بسیجی بیش از اینکه فرد به فکر خودش باشد، در پی خدمت به جامعه و نوع بشر است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار فرمانده و جمعی از مسوولان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در آستانه هفته بسیج افزود: قدرت ما در این است که با ایمان باشیم و در تفکر بسیجی خیانت معنا ندارد.

وی گفت: برکت انقلاب اسلامی این است که بسیج مستضعفین جهان را در دامنش دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بحث یک کشور نیست و استکبار جهانی جنایتی نبوده که انجام نداده باشند؛ هر جای دنیا که فتنه، آدم‌کشی، ویرانی، آدم‌سوزی و آوراگی است، پای استکبار جهانی در میان است و این بسیج مستضعفین است که از پای نخواهد نشست تا آرمان انبیا را به صحنه میدانی بیاورد.

وی گفت: آنها فقط می‌خواهند با زور، مکر و حیله بر مردم مسلط باشند اما در نهایت خودشان از بین می‌روند و در گذشته نیز گفتند که جمهوری اسلامی کارش تمام است و هر روز فتنه‌گری داشتند اما چه کسی دارد از بین می‌رود؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: روزی که آنان (آمریکایی‌ها) به طبس حمله نظامی کردند تا از طریق دخالت نظامی، انقلاب اسلامی ایران را از پای دربیاورند، شکست مفتضحانه‌ای خوردند که کارتر گریه کرد.

وی اظهار داشت: دو یا سه سال قبل هم نه با زبان دپلماسی گفتند که ۱۳ آبان و ۹ دی نخواهد بود و ۲۲ بهمن تمام شد ولی آیا تمام شد؟ جالب اینجاست که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را در همین زمان نوشتند.

امام جمعه بیرجند گفت: مردم مرحله به مرحله انقلاب کردند و این انقلاب در حدیت، قرآن و تاریخ ریشه دارد و وعده الهی است لذا مردم هزینه کردند و تا همین امروز پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: هرچه ‎خواستند حمله کنند، بترسانند یا توطئه کنند همه آنها خنثی شد و به کوری چشم بیگانه نظام جمهوری اسلامی برپا شد که نعمت بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اینجا نیمه راه هستیم و باید دولت اسلامی تشکیل شود؛ بعد از انقلاب دولت‌ها آمدند و خیلی از آنها خدمت هم کردند اما یک سویه، سلیقگی، حزبی، فردی و جناحی بوده و قانون اساسی اسلام را پیاده نکردند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید دولت اسلامی بیاید و این یعنی دولت اسلامی خواهد آمد، ما امروز تفأل خیر می‌زنیم که آن دولت اسلامی که رهبر معظم انقلاب با الهامات الهی فرمود، همین دولت کنونی باشد اما شرط این است که همه همکاری کنند.

وی گفت: مردم غیرتمند و با ایمان ما انقلاب کردند و گفتند باید به اسلام برگردیم لذا انقلاب چیزی خارج از مردم نیست بلکه خود مردم هستند و البته دولت‌هایی آمدند و بدآموزی ایجاد و حزبی عمل کردند، گاهی در آنها نفوذی بود که مردم را بداخلاق و مشکل‌ساز کردند و امانت و صداقتی که در دولت تراز شهیدان رجایی و باهنر بود، خدشه‌دار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز دولتی آمده که در این مدت کوتاه، الحق خوب کار کرده و ما غیب نمی‌دانیم که فردا چه خواهد شد اما این دولت نقش خودش را عمل می‌کند و کار را باید همه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مجموعه مردم و مسوولان کشور است گفت: در سیستم حکومتی ما فرقی بین مردم و مسؤولان نیست، شرط آن است که از معیار انقلاب که عدالت است، تخطی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: باید به انقلاب اسلامی برگردیم و در قبال این سوال که انقلاب چه کار کرده باید بگوییم ما چه کار کردیم؟ این کشور از وقتی درست می‌شود که افراد احساس کنند دولت با صداقت و عدالت است و هر کسی هر گناهی کرده، توبه کند که این معنای انقلاب اسلامی می‌شود.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی بدآموزی‌ها و بی‌عدالتی‌هایی ایجاد شد و آن بی‌عدالتی‌ها عده‌ای را به سمت گرانفروشی، خیانت، فریب، تذویر، احکتار و سلب اعتماد واداشت که اینها القائات دشمن بود برای اینکه ما را از داخل ضعیف کند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه دزدی از بیت‌المال عاقبت بخیری ندارد افزود: قوت ما در این است که با ایمان باشیم و راه‌حل، تفکر بسیجی است که مردم همان کشورهای غربی امروز منتظر شما هستند و آنها هم بحث عدالت دارند و این را از نامه‌های متعدد رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب گرفته‌اند.

وی بیان کرد: مردم کشورهای اروپایی و آمریکا از نظام سرمایه‌داری خسته شده‌اند و به دنبال عدالت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در ماه‌های اخیر که دیگران منتظر اتفاقات دیگری بودند دست خدا از غیب درآمد و بر سینه نامحرم زد، شرایط به کلی به نفع انقلاب، اسلام و مردم جهان تمام شد، از پیروزی سوریه در مسائل سیاسی تا شکست آمریکا در افغانستان و رسوایی‌های آمریکا و کشورهای غربی در انتخابات عراق و پیرورزی‌های یمن و لبنان تا برسد به انتخابات ایران و اینکه یک مرتبه شرایط ایران، منطقه و جهان تغییر کرد، دست خدا بود که این کار را کرد.

وی با بیان اینکه باید به حال و هوای دهه ۶۰ برگردیم : امروز از قدرت کمونیست به آن صورت خبری نیست، از صدام خبری نیست و مرتجعین منطقه به بن بست رسیدند لذا امروز یکه‌تاز میدان، اندیشه بسیجی برای نجات نوع بشر است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این تحریم‌ها، مسائل اقتصادی و گرانی‌ها را ایجاد کردند اما آنچه پیروز شد تفکر بسیجی بود که در آن شرایط سخت و آیه‌های یاس، با بستن کمر همت به سمت خدمت مومنانه و به سراغ طبقه ضعیف جامعه رفت.

وی گفت: رزمندگان ما با تفکر بسیجی صدام را در زندان‌های صدام شکست دادند و بسیج یک حرکت نجات‌بخش برای نوع بشر است که امیدواریم حکومت‌های اروپایی و آمریکایی از صحنه خارج شوند و همه جا براساس عقل، فطرت و وحی و به نفع مردم اداره شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیج خراسان جنوبی، دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با فوریت نامه‌ای را تنظیم کنند و به وزارت امور خارجه ارسال شود و بخواهند اگر مساله پناهجویان مانده در پشت سیم‌های خاردار لهستان حل نشده است سریعا آن را پیگیری کنند.

وی افزود: معطل گذاشتن مردم پشت سیم‌های خاردار در هوای سرد باعث می‌شود که آنها بمیرند علاوه بر آن باز روی مردم آب می‌پاشند و بالاخره این مساله باید حل شود، یا بلاروس باید آنها را برگرداند یا لهستان بپذیرد یا نصف کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه این پناهجویان بازیچه وحشی‌گری اروپایی‌ها شده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت نیز همواره به یک سو غش می‌کنند، اگر کوچکترین مساله به ضررشان باشد آن را محکوم می‌کنند و اگر با فجایع دنیا را نابود کنند و به نفع‌شان باشد آب از آب تکان نمی‌خورد.

وی گفت: آنها با عده‌ای پناهجو این گونه برخورد می‌کنند و به هر حال باید اقدامی کنیم که وظیفه خود را انجام داده باشیم و بسیج هم همین است.

ارسال نظرات